נפרדנו מהתיבות בפייסבוק

שינויים בפייסבוק

חזרנו מראש השנה לגלות שהתיבות שיצרנו בצידי דף האוהדים שלנו נעלמו.
זאת היתה עקירת שורש של שן שפייסבוק החליטו שהיא כבר לא משרתת אותם.
זה כאב לכל מי שכבר השקיע ועיצב את התיבה הזאת בדף שלו, החל מעסקים קטנים ועד החברות הגדולות בעולם – השינוי לא פסח על אף אחד.

זה לא בא לגמרי במפתיע, בחודש האחרון הופיעה הודעה למנהלי הדפים ודווחה על כך שהתיבות הולכות להעלם. ובכל זאת, ככל שהתרחק תאריך ההסרה שהובטח והתיבות עדיין היו שם, התחלנו לפתח ציפיות וספקולציות שאולי בכל זאת הם ישארו איתנו, אולי לפחות הדפים בהם כבר יש תיבות יזכו להשאר איתם, ורק תיבות חדשות לא יורשו להוולד יותר בממלכת הפייסבוק?

זה לא קרה.

התיבות הוסרו לחלוטין כפי שהובטח, מדפי האוהדים ומהפרופיל האישי.
למי שלא מבין בדיוק באיזה תיבות מדובר – אז אלו אותן תיבות שיכולנו להוסיף בעזרת אפליקציות שונות, ובעזרת  Static FBML  או Profile HTML Box.
בעיקר השתמשנו בהם לקישורים אל האתר, לטפסי הרשמה לרשימות תפוצה, לעיתים אף לשלב מוסיקה בצד.

לעומתן התיבות הסטנדרטיות של פייסבוק:  כמו רשימת החברים, קישורים אחרונים , פתקים וכו’, עדיין נמצאות שם ומעתה כנראה ישארו רק תיבות סטנדרטיות של פייסבוק.

פייסבוק בשינוי מתמיד

זאת עוד תזכורת אחת לכך שמתכנתי פייסבוק כל הזמן ממשיכים לבנות ולעצב את הרשת מחדש, באחד הראיונות עם מארק צוקרברג, מייסד הרשת והנשיא של פייסבוק אמר שהם שומרים על גישה של “מה היינו עושים לו היינו מתחילים לבנות את הרשת עכשיו”.

חייבים לציין לטובתם שאנחנו רואים שהגישה הזאת מאפשרת להם כל הזמן לייצר חידושים ולשכלל את הרשת.
אנחנו בתור משתמשים צריכים לשמור על עירנות ולהתרגל לשינויים, כנראה שבטווח הארוך זה משתלם לנו, ועבור כל המליונים שעוד הולכים להצטרף לרשת.
(הרשת עומדת כעת על 500 מליון מנויים, כאשר 50% מתוכם נכנסים לרשת כל יום (!)(

נחמה אחת

הנחמה שמצאתי הבוקר זה שבבדיקת סטטסיטיקה בכמה דפים ראיתי שהכוח של לשונית הנחיתה משמעותית גדול מכוחה של התיבה הצדדית.
למשל מצאתי שבאותה תקופת זמן 2180 איש נרשמו לסדרת הטיפים של שיווק בפייסבוק דרך טופס הרשמה שהיה בלשונית נחיתה, לעומת  115 איש בלבד שנרשמו דרך התיבה שהיתה ליד הקיר.

לשוניות מותאמות אישית עדיין נשארו איתנו וכנראה ישארו למשך תקופה ארוכה. השינוי שחל עליהם בתקופה האחרונה זה שהם קצת התכווצו, כעת הם ברוחב 520 פיקסל, אבל לפחות הם שרדו את השינוי..

אז להתראות לתיבות, וקדימה לשינויים הבאים… נאחל שיבואו עלינו לטובה

🙂

אשמח לשמוע את דעתכם


7 תגובות על “נפרדנו מהתיבות בפייסבוק”

  1. תודה רבה על המידע הזה!!! ניסיתי להוסיף תיבה ע”פ ההדרכה שלך ולא הבנתי מה עשיתי לא נכון… מזל שכתבת, וכל הכבוד על ההדרכות והמידע השותף!

  2. היי עמרי,

    ממש מבאס אהבתי את התיבה שיצרתי להרשמה לקבלת טיפים, שלא לדבר על המאמץ שעלה לי עד שהצלחתי ליצור אותה.

    מעורר מחשבות לגבי הכדאיות של השקעת משאבים בדפי הפייסבוק, אם כל פעם שרוצים נכנסים ומשנים מה שלא מתאים להם.

    מה ההגיון מאחורי שינוי זה? לי זה נראה כאילו אין להם עניין ממשי שאנשים יעשו עסקים אצלם.

    מה אתה אומר?

    ו..מהי לשונית נחיתה?

  3. אהה…גם זו לטובה…
    אז תגיד לנו על איזה פרק בערכה שלך
    אפשר לדלג…

  4. יש בזה הרבה צדק…
    משקיעים במשהו כי חושבים שזה הדבר הנכון ואז הם הופכים את הכל.
    זו באמת תחושה של “חוסר הוגנות” אבל איפה אנחנו ואיפה הם.
    בכל מקרה, את יכולה לעשות דפים איכותיים גם בלי ההשקעה והפיתוח של אפליקציות שונות.

    לשונית נחיתה זו לשונית FBML שמוסיפים בפייסבוק והיא מאשרת יצירת לשוניות מותאמות אישית שמאפשרות בין היתר לשונית של “ברוכים הבאים” שתשכנע גולשים ללחוץ על LIKE.
    את מוזמנת לראות דוגמא כאן-
    http://www.facebook.com/seo.and.marketing
    והסברים כאן-
    http://bit.ly/dAk0aa

    עמרי – המון תודה 🙂

  5. העולם משתנה כל הזמן והיכולת שלנו להסתגל ולמצוא פתרונות מתפתחת עם הזמן
    לפחות על תיבת הרישום בצד אפשר היה לוותר, כי היא באמת פחות יעילה מדף נחיתה.

    בסופו של דבר נמצא פתרונות טובים לכל.

    תודה על המידע

    רונית בנארי
    http://www.newstarts.co.il

  6. היי עומרי
    ברצוני לאמר שהאתר שלך יפה מאד במיוחד השורה למטה המאפשרת גישה לרשתות ואפליקציות שונות.
    התוכל לאמר האם האתר בנוי בוורדפרס? וכן איך מוסיפים את השורה המובנית הזו לאתר? זה ממש יפה ונוח כמובן.
    תודה על העדכון החשוב על תיבת ה- FBML.
    גמר חתימה טובה
    רועי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *