להגיע אל קהל היעד שלך בפייסבוק

להגיע אל קהל היעד שלך בפייסבוק

הרבה בעלי עסק שואלים אותי את אותה שאלה, איך להגיע אל קהל היעד שלי בפייסבוק?
זאת שאלה מצויינת כי כאשר אנו מסתכלים וגולשים לראשונה בפייסבוק כל מה שאנו רואים זה אינסוף פרופילים של אנשים, חלק קטן מהם אולי יכול להיות לקוחות שלנו, רובם לא.

איך בתוך הבלאגן של קשרי חברויות אקראיים, נוכל לפלח ולהגיע אל קבוצת האנשים שעונים על ההגדרה של לקוח פוטנציאלי עבורנו.

זהירות! אחרי קריאת המאמר הזה, יש סיכוי שתמצאו את עצמכם מבלים כמה שעות בפייסבוק, מאתרים קבוצות של לקוחות פוטנציאלים, משחקים במנגנון הפרסום עליו אני הולך להרחיב. ועוד נהנים מזה!

כלי העבודה שלנו להיום, למטרות הפילוח:

  • קבוצות ודפי אוהדים.
  • תחומי עניין שאנשים רשמו על עצמם.
  • מנגנון הפרסום של פייסבוק.
  • מנגנון החיפוש של פייסבוק.

1. שיטת הצוּף – תציע דברים טובים ואיכותיים והקהל שלך יגיע אליך.

רשת הפייסבוק מרגישה לעיתים כל כך גדולה, עד שלפעמים אנו שוכחים עד כמה המרחקים בה קצרים. רוב התעופות שלנו, מתוכן לתוכן, יסתיימו בתוך 2 או 3 הקלקות ולכן אם ניצור מקום עם תוכן איכותי, עם צ’ופרים שמעניינים את הקהל שלנו ונפתח את הדלתות – הקהל יגיע.

למשל, חנות אופטיקה בתל-אביב, הלקוחות האידאליים של אותה חנות:
אנשים בגיל 25-55, נשים וגברים, בעלי בעיות ראיה, הכנסה של 15,000 ש”ח בחודש ומעלה
וגרים תל-אביב.

אותה חנות יכולה לפתוח דף אוהדים, להעלות לשם צ’ופרים כמו תמונה מקצועית של הלקוחות עם המשקפיים החדשים שלהם, בידיעתם, בהסכמתם ואם אפשר אז גם בתיוגם, כלומר שהלקוחות יכנסו אחר כך ויתייגו את עצמם בתמונה שעכשיו תצטרף לאלבום שלהם. צ’ופר כזה, בעיקר אם הוא יוצא דופן, ימשוך מהר מאוד גם את החברים של אותם לקוחות אשר חושבים לקנות משקפיים לבוא ולהצטרף לדף האוהדים, בהמשך עדכון בדף על מבצע כלשהו ימיר את חלק מהאוהדים החדשים ללקוחות.

אז בדוגמה הראשונה לא היינו צריכים להשקיע אנרגיה בפילוח, אלא אפשרנו לקהל המתאים למצוא אותנו ע”י פעילות שלנו בפייסבוק, ככל שנהיה פעילים יותר, מעניינים יותר, כך יותר אנשים יבואו לבדוק את הדף, וכאשר שם הדף, התמונה וההסבר מדברים אל קהל היעד שלכם, הוא יעצר אצלכם, ייסמן לייק ומאותו רגע הוא אתכם.
בואו נעבור עכשיו לשתי דרכים אקטיביות בהם חנות המשקפיים יכולה לנקוט על מנת להגיע אל קהל היעד שצויין:

2. פרסום ממומן בפייסבוק:

הפרסום המומן מאפשר לנו להציג פרסומות לקהל ממוקד מאוד,
הפילוח יעשה ע”י מידע שהאנשים הזינו על עצמם, גיל, מין, מצב משפחתי, מקום עבודה, לימודים, תחומי עניין, וע”י דפי האוהדים הגדולים אליהם הם הצטרפו.

הרף לכניסת דף אוהדים אל מנגנון הפרסום עומד כעת סביב ה-900 אוהדים, כלומר מצאתם דף אוהדים מעניין הגדול מ-900, ויש בו קהל יעד רלוונטי?
– אתם יכולים להציג מודעות לאוהדים שלו.

כאשר מתחילים להתנסות עם מנגנון הפרסום מגלים שהחלק היצרתי זה לחשוב ולחפש את אותם דפים שיוצרים את הפילוח המתאים עבורנו.

חנות האופטיקה מהדוגמא יכולה להריץ פרסומות עם הצעה לשובר הנחה על משקפיים, להגדיר את תחומי העניין ל”תל-אביב” ו”מוזיאון תל-אביב” – אלו שני דפים שאפשר לאתר במנגנון הפרסום ויעשו את הפילוח האזורי.

נגדיר גם את הגיל במנגנון הפרסום, ונקבל 12,400 ישראלים בין גיל 25 ל-55, אשר יש  סבירות בינונית עד טובה שהם גרים באזור תל-אביב.

במקרה הזה ההתאמה היא לא מדוייקת, מכיוון שאני מניח שאחוז די ניכר מאוהדי מוזיאון תל-אביב לא גרים בתל-אביב עצמה, אבל כבר יש לנו בסיס מפולח יותר שאפשר לכוון אליו מאשר פניה כללית לכל ישראל.

יש עסקים שיהיה להם חיים הרבה יותר קלים בפילוח:

משווקים למורים? תוכלו לפרסם ל-2000 מורים שנמצאים תחת הדף של “הסתדרות המורים לישראל”.

נותנים שרותים או מוצרים למתחתנים? יש כרגע 30,000 מאורסים בישראל. תוכלו למקד את המודעות ישירות אליהם.

הוצאת דיסק חדש בלדינו? תוכל לפרסם אותו ל-760 חובבי מוסיקת לדינו מארה”ב, ספרד, ישראל, טורקיה ופורטוגל.

וגם בתחום שלי – שיווק בפייסבוק – יש לי קמפיין עכשיו שבו מתוך 273 הקלקות ששילמתי עבורם 63$ קיבלתי ביומיים 66 לידים (יחס המרה של 24%)
לידים במקרה הזה = הרשמות לרשימת התפוצה, כמתעניינים ברכישת הערכה לעסקים על פייסבוק.
יחס ההמרה גבוה והעלות לליד נמוכה בגלל היוכלת שלי לפרסם לאותם 8000 ישראלים אשר מתעניינים בתחום של שיווק באינטרנט וברשתות חברתיות.

אם כך, הפרסום הממומן בפייסבוק נותן להרבה עסקים יכולת מצויינת להגיע אל קהל יעד מדוייק ומשם להניע אותו אל עבר דף האוהדים, רשימת התפוצה או ישירות למכור מוצר באתר.
זהו פרסום שהוא מאוד יעיל אם עושים אותו נכון. צריך לזכור שיש חשיבות לניסוח המודעה, להבטחה שאנו מציעים, לדף הנחיתה, ולזמן שהמודעה רצה.

דרך אקטיבית נוספת תתאים לחלק מהעסקים:

3. איתור עפ”י קבוצה או דף ובניית קשר עם לקוחות פוטנציאלים ואנשי מפתח

אתרו את הקבוצות ודפי האוהדים בהם הלקוחות שלכם פעילים, תוכלו לעשות זאת ע”י חיפוש התחומים הרלוונטים לכם במנגנון החיפוש של פייסבוק, וע”י חיפוש בגוגל של השם של התחום שלכם + המילה פייסבוק.

חפשו בעיקר את אותן קבוצות שלא נפתחו ע”י מתחרים, אלא כאלו שהן ללא מטרת רווח (כמו רוב הקבוצות בפייסבוק) או כאלו שהן של עסקים שמשלימים את התחום שלכם והצטרפו לשיחה שמתקיימת שם.

תרמו מהידע שלכם בתחום, הגיבו בדיעה שלכם ובתוכן מעניין, ואחרי תקופה קצרה (לעיתים קצרה עד כדי שעתיים שלוש) אתם תראו שרקמתם קשרי חברות.
חלקם ויצטרפו אליכם אל הקבוצה/דף אוהדים שלכם אם תזמינו אותם, ויהפכו להיות הלקוחות שלכם כאשר תיישמו את שלבי המכירה  שאמיר מלמד.

שימו לב לאנשי מפתח בינהם, אוטוריטות בתחום, אנשים שמחוברים לכולם, פעילים חברתית,
הם אלו שיפיצו את המסר שלכם הלאה אל הקהל שלהם. טפחו את הקשרים איתם.
שתפו אותי בהצלחות שלכם,

אשמח אם תכתבו לי על הקיר או בדיונים הרבים שבדף www.facebook.com/face4biz, גם שאלות מתקבלות בברכה.

עמרי רווח


18 תגובות על “להגיע אל קהל היעד שלך בפייסבוק”

  1. נו, מה יהיה הסוף? עוד רעיונות? עוד דרכים לשווק את עצמי? רק לפנק, לפנק, לפנק? מה אתה חושב לעצמך?
    הנה. הגבתי
    עדית

  2. תודה רבה רבה עמרי,
    מאוד מאוד עוזר,

    מקוה להתחיל בקרוב בפייסבוק…

    תודה רבה רבה לך,
    יצחק לוץ

  3. הי עומרי,
    תודה! פוסט מועיל ומעניין.
    מה ההבדל בין תחומי עניין לקבוצות בהן הלקוחות חברים,
    הרי מחפשים את שניהם תחת אותו איזור חיפוש: Likes & Interests
    האם גם תחום עניין (למשל סרט או ספר כלשהו) מופיע בחיפוש זה?
    האם גם הוא צריך להגיע ל- 900 Likes כדי להיכלל בחיפוש?
    תודה!  

  4. נשמע מעניין מאוד
    התחלתי ליישם חלק ואמשיך
    ואשמח להמשיך ללמוד ולהשכיל

  5. הי עומרי,
    אני מאתרת דפים רלוונטיים לתחומי שיש להם הרבה יותר מ-900 אוהדים ולמרות זאת או שהמנגנון לא מצליח לזהות אותם תחת ‘תחומי עניין’ או שלאחר שהוא מזהה או עדיין מתעקש שקהל היעד הוא משהו כמו 30 איש בלבד….
    מהי הטעות שאני עושה?
    תודה,
    שרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *