חמש הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים בפייסבוק


לפני שלוש שנים עשיתי את ההדרכה הראשונה על פייסבוק, בתקופה ההיא רוב העסקים לא ידעו מה זה קיר, מהו פרופיל ואם ביקשתי שיעדכו סטטוס היה שחשבו שאני מתכוון שהם יתחתנו או יתגרשו.
היום, ספטמבר 2012, השפה של פייסבוק שגורה בפינו, אנחנו חיים סטטוסים לבוקר, לצהריים ולערב.
מתייגים דפים מהפרופיל, מעלים תמונה מהאייפון ומזמינים את הלקוחות לבוא לאירוע.
המשחק כעת הוא על להפוך להיות מקצועני פייסבוק, להשתמש באופן האידיאלי בפלטפורמה – זה מה שעושה היום את ההבדל .

ריכזתי לכם את חמש הטעויות אשר נפוצות בימים אלו, יחד עם הפתרונות שלהם, על מנת שתוכלו ליישם באופן מיידי ולשדרג את הפעילות הכוללת שלכם בפייסבוק.

טעות נפוצה מספר 1 – שוכחים ליצור קישור מהפרופיל לדף הפייסבוק

מדובר כאן באחד הפספוסים הפשוטים והעצובים,
לוקח שתי דקות להגדיר בפרופיל האישי את מקום העבודה על מנת חברים חדשים או סקרנים יוכלו להגיע ולראות מה אתם עושים בעסק.

התיקון של הפרופיל:

  • כיתבו במקום העבודה את שם הדף שלכם במדוייק
  • כך זה יהפוך לקישור מהפרופיל אל דף האוהדים

 

כך תגדירו את מקום העבודה

 

דאגו שיהיה קישור אל דך האוהדים שלכם מהפרופיל האישי

 

טעות נפוצה מספר 2 – דף עסק לא מטופח

אחד הדברים שיכולים לצנן את ההתלהבות של הלקוחות שלכם, זה אם הם מגיעים (בהתרגשות) אל דף האוהדים החדש שלכם ואז מגלים שהוא פשוט נראה רע.

שתמונת הלוגו מפוקסלת, מקושקשת או חתוכה,
שאין תמונת באנר, או שיש תמונה אבל היא בכזה מצב שכבר עדיף היה שלא תהיה.

התיקון – השקיעו בבאנר ולוגו כעת

  • הנראות חשובה מאוד, היא משפיעה על הלקוח באופן מודע, ומשפיעה עוד יותר על תת המודע של הלקוח. לכן חשוב להשקיע בדף שיראה טוב,
  • שתמונת הלוגו תהיה נקייה, ברורה, חדה.
  • שתמונת הבאנר תתאים בגודלה, מעוצבת ויפה.
  • תכננו את גודל הבאנר למידות של 851X314 פיקסלים ואת הלוגו כריבוע
  • אם אין לכם לוגו, או לחילופין אם אתם אישיות מוכרת מאוד בתחום – תוכלו להשתמש בתמונה שלכם בתור הלוגו. כדאי אבל שתהה זאת תמונה מצלם מקצועי.

דוגמאות של דפים יפים:

הנה כמה דוגמאות לדפים יפים של חברים שהגיבו לאחרונה בדף הפייסבוק שלנו ויש להם ניראות יפה ומקצועית שמתאימה לפעילות העסק שלהם:

 

 

 

 

טעות נפוצה מספר 3 – שוכחים את הלקוחות בחוץ

איך שוכחים את הלקוחות מחוץ לדף האוהדים?
– בקלות.
הרבה עסקים כל כך מתמקדים בלהביא לקוחות חדשים, ויחד עם זאת עמוסים באלף ואחת משימות היום יום, שהם שוכחים לדאוג שלקוחות העבר שלהם יגיעו אל הדף שלהם.
וזאת נקודה קריטית.
כיוון שברוב המקרים את הפירגונים הכי משמעותיים, את התגובות הכי מעניינות תקבלו מלקוחות שמכירים ואוהבים אתכם.
וכאשר הדף שלכם יהיה מלא בפרגונים של לקוחות – יראו האוהדים החדשים כי טוב ויתקשרו גם הם הם אליכם,
זוכרים את האמירה שכסף נמשך לכסף, כך גם הלקוחות – נמשכים לעסקים שיש להם הרבה לקוחות.

 תיקון הטעות:

  •  שילחו מייל ללקוחות שלכם, הזמינו אותם להצטרף לדף האוהדים.
  • שילחו להם מייל נוסף ובו קישור לתוכן איכותי שמחכה להם בתוך דף האוהדים שלכם (למשל וידאו שמחכה להם על קיר הדף שלכם)
  • היה והם לא הגיעו – כאשר אתם מדברים איתם בטלפון, בקשו מהם להצטרף לדף, ומיד בסיום השיחה שילחו להם קישור במייל
  • תנו ערך מיוחד עבורם, השקיעו בהם. והם יפרגנו לכם חזרה.

טעות נפוצה מספר 4 – מפספסים את מכרות היהלומים

יש מכרות יהלומים בפייסבוק, הם לא קיימים עבור כולם, אבל לרבים ממכם הם שם מחכים שתגלו אותם.
מהם אותם מכרות יהלומים ואיך מוצאים אותם?

מכרות היהלומים הם מקומות שבהם קהל היעד שלכם כבר נאסף ונמצא כעת יחד,
נגיש לשיחה ולחברות שתביא לעסקים.
בניגוד לשאר האנשים אליהם אתם צריכים להגיע אחד אחד בעבודה ארוכה – מכרה יהלומים הוא איזור שבו, באופן טבעי התקצבו כמות גדולה של אנשים מקהל היעד הנכון שלכם.

בואו נסתכל על דוגמה : 

דמיינו בעלת עסק לעיצוב אהילי יוקרה לבתים חדשים, הלקוחות שלה הם מעצבי פנים.
בעלת העסק יכולה לתור בפייסבוק ואחד אחד למצוא מעצבי פנים בדרך אקראית, ומצד שני היא יכולה לצאת לחפש מכרה יהלומים.
ובתוך דקות היא תגלה שמכרות היהלומים שלה כבר מחכים שהיא תגלה אותם, גדלים הם לאיטם

הם נמצאים בקבוצות פייסבוק, או בדפי פייסבוק שאליהם נאספו מעצבי פנים רבים.

איך היא תמצא את המכרות האלו – דרך כלי החיפוש של פייסבוק.
בכלי החיפוש של פייסבוק היא תכתוב “מעצבי פנים”
ותגיעה לתוצאה הזאת:

קבוצות שבהם נאספו מעצבי פנים

כעת היא תוכל להצטרף לקבוצות האלו, להתרשם מכל קבוצה כיצד היא עובדת, ואז אחרי כמה ימים של למידה – להתחיל שיחה, ליצור קשרים ואח”כ להכיר לחברי הקבוצה את האהילים (בהתאמה לסיטואציה ולהענות בקבוצה)

התיקון – מציאת מכרות היהלומים

  • כנסו למנגון החיפוש של פייסבוק
  • בידקו את מילות המפתח שקשורות למה שאתם עושים או הקשורות לקהל היעד שלכם.
  • ראו אם אתם מצליחים למצוא קבוצה שיש בה כמות יפה של אנשים מקהל היעד שלכם.
  • כאשר תימצאו היכנסו לקבוצה, לימדו את דרך הפעילות שלה והביאו את קהל היעד אליכם.

טעות נפוצה מספר 5 – גישה של לוח מודעות

במחשבה שניה, הטעות הזאת כבר לא נפוצה, רוב האנשים הבינו שהגישה השיווקית בפייסבוק שונה בתכלית מהגישה המכירתית של לוחות המודעות הישנים.
רוב האנשים יודעים שהדגש בפייסבוק צריך להיות על הקשבה, שיחה, נתינת ערך  ולא על לפרסם סטטוסים שנשמעים כמו הכרוז בסופר שמכריז שוב ושוב בקול של סוכן מכירות על הנחה שעוד רגע תגמר

וזה לא אומר שאי אפשר למכור בפייסבוק, אפשר בהחלט למכור ולהעביר את האוהדים תהליך שבסופו הם מקבלים הצעה לרכוש וקונים,
אך הדרך לשם עוברת דרך מערכת יחסים,
דרך נתינת ערך, ולא דרך הטבעת הלקוח במסרים פרסומיים.

אז כפי שציינתי, למזלנו הטעות הזאת כבר לא נפוצה, אבל כשנתקלים בה היא כל כך צורמת… ולכן היא כאן ברשימה.

 התיקון – לפתח שיחה, ערך והקשבה

  • אם אתם חוששים שהדף שלכם לוקה בתסמונת לוח המודעות, כנסו אליו כעת ועדכנו סטטוס חדש שכל מטרתו ליצור שיחה עם האוהדים, תוכלו לשאול אותם על העדפה שיש להם כלפי המוצר או השירות מהסוג שלכם (למשל “מעצבים יקרים, כמה מבין הלקוחות שלכם מבקשים שהאהילים יהיו מחומר ממוחזר, האם זאת דרישה שאתם נתקלים בה באופן תדיר?” )
  • הקשיבו לתשובות שיגיעו, הגיבו, סמנו לייקים
  • תוכלו להציג עמדה מסויימת ובסופה לשאול לדעתם, תוכלו לבחון את הידע שלהם, לבקש מהם לשתף מהנסיון שלהם, או מהרצונות שלהם ועוד.
  • כך התחילו לבנות את מערכת היחסים עם האוהדים שמקשיבים לכם.

 

זהו, עד כאן חמש הטעויות הנפוצות,
אשמח לשמוע בתגובות איזה דברים למדתם / יישמתם בעקבות הפוסט אצלכם, תרגישו חופשי לשים גם קישורים לדברים שיישמתם.

 

 


7 תגובות על “חמש הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים בפייסבוק”

  1. ממש לעניין, וידע נחוץ ונכון,
    חבל שאי אפשר לשמור את העמוד הזה
    על המחשב ולעיין בו שוב,
    טוב שמרתי על הקישור.
    תודה רבה,
    לך עומרי.

  2. מאוד נהניתי לקרוא על חמשת הטעויות הנפוצות. תודות לתלמידך החרוץ והמוכשר-איציק גבאי ,תוקנו חלק מהטעויות. את השאר אשתדל לתקן בעצמי. מאוד ממוקד ,מקצועי ויעיל. שנה טובה ותודה. חיה גמליאלי.

  3. Hi Omri. Each tip is very important to me. We will start carrying them out tomorrow. Very much appreciate so much rich and important information. Thank you!
    Barbara (Omri’s mom 🙂

  4. סופו של דבר עשיתי לי דף בפייסבוק,
    וכן, התייחסתי למדריכי השגיאות של פייסבוק,
    כלומר, איך לא לעשות שגיאות, בפייס…
    ויש לי דף דיי מגניב, המון חברים בדף האישי,
    הרבה לייקים בגלל התוכן ,ולא בגלל שביקשתי, המון חברים שנרשמו לדף שלי, ובכלל ישנה תנועה והצלחה שלפני חודש לא הייתי בכלל חולמת עליה, וכיום,
    זו מציאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *