דף קהילתי בפייסבוק – 1 באפריל או כלי משמעותי?


העיתוי של השקת “דף קהילתי” קצת מבלבל וגורם להרבה אנשים לתהות אם לא מודבר במתיחת 1 באפריל של פייסבוק, אבל עכשיו כבר ה2 לאפריל וזה עדיין שם.
אז בואו נתייחס אליו קצת ברצינות לרגע:
בעקרון מדובר בדף שדומה בתכונתיו לדפי אוהדים אבל עם שני הבדלים:
1. מותר ליצור דפים שאינם דף רשמי של עסק / להקה / מותג
2. הדף שהקמת הצליח למשוך אלפי אוהדים? הנהלתו תועבר לקהילת פייסבוק

למי שלא ידע, אז עד היום היה (ועדיין) אסור ליצור דפים בסגנון “איזה מוזרים האנשים שאוכלים את כל הצ’יפס לפני ההמבורגר”, נציגי פייסבוק עברו מידי פעם וסגרו דפים כאלו מחשש שהם ישמשו לספאם, ועל מנת לשמור על המקום נקי עבור עסקים.

אז בפיייסבוק מצאו פתרון:

דפי קהילה בפייסבוק

לדף הקהילה כמו שאמרנו אפשרויות שדומות לדפי מעריצים אבל עם טוויסט קטן ולא ברור:
דף קהילה בפייסבוק “If it becomes very popular (attracting thousands of fans), it will be adopted and maintained by the Facebook community”
ובתרגום חופשי – אם דף הקהילה יהפוך להיות מאוד פופולרי (ימשוך אלפי אוהדים אליו), הוא יאומץ ויתוחזק ע”י קהילת פייסבוק.

כך אומרים לנו בעת פתיחת הדף, ובינתיים – אמרו ולא יספו.
מה זה אומר?
מתי הם יקחו את זה לידהם?
מי זאת “קהילת פייסבוק”?
מי יכול לכתוב שם מה אחרי שהם יקחו את זה?
כל השאלות האלו עולות שוב ושוב בבלוגים המקצועיים הדנים בנושא, ללא תשובה מספקת.
(AllFacebook, Mashable)

האם מדובר על כך שקהילת פייסבוק = הרבה אנשים יוכלו לנהל אותו ביחד, כמו דף וויקיפאדיה?
או שהנהלת פייסבוק תקבל אותו ותעשה בו כראות עיניה – זה עדיין לא ברור.
אבל בטח בשבועות הקרובים זה יתבהר.

רבי יהודה היה בוודאי נותן בהם סימנים

אז בשביל לעשות סדר פסח בין כל האפשרויות, אלו הם ההגדרות של פייסבוק לדפים השונים:
דף אוהדים – לעסק, למותג, לפוליטקאי, סלברטי, להקה.
דף קהילה – לתמוך במטרה או בנושא
קבוצה – לתקשר עם חברי פייסבוק אחרים בעלי אותו תחביב או עניין מקצועי

שורה תחתונה

עכשיו אתם יכולים באופן רשמי להקים דפים למטרות ראויות (או שטותיות), לתמוך בנושאים שחשובים לכם ולגייס דעת קהל שתהווה מסה קריטית.
ותעשה את השינוי הרצוי.
אמן.
אבל, אל תתלוננו אם השליטה בדף תצא מידכם ותעבור לקהילה.
תהנו.

נ.ב.
היה כבר מי שהציע שגם כל מי שכבר יש לו דף מעריצים של “המוזרים מהצ’יפס לפני ההמבורגר” יכול להכשיר את הדף להיות דף אוהדים מהשורה ע”י כך שיפתח בלוג על אותו שם, וכעת הדף בפייסבוק יהיה הדף הרשמי של הבלוג / העסק.
לא ידוע לי אם זה יעבוד מבחינה משפטתית, אבל בסך הכל – רעיון מקורי.

קדימה, כתבו את דעתכם על דף הקהילה החדש,
או התקדמו לשלב הבא – ושימו כבר קישור אל דף הקהילה שהקמתם על מנת שנוכל להשתתף בניסוי.


8 תגובות על “דף קהילתי בפייסבוק – 1 באפריל או כלי משמעותי?”

  1. איזה יופי אתה כותב. קולח. ברור ועושה את העניינים מאד פשוטים.
    מחכה לעוד.
    תודה

    הילה ארי בוסתן
    מכשפה טובה
    בית הספר להגשמת הרצון לאמנים ויוצרים

  2. פתחתי בתחילת דרכי דף קהילה לא ידעתישזה מה שזה אומר…שמתי לב שהדברים אני יכולה לעשות די מוגבלים ומשום שצברתי כמות חייקין והעמוד פתוח שנה אני רוצה לדעת אם יש אפשרות להמיר את זה לדףעסקי
    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *