יצירת מעורבות בדף ובפרופיל

יצירת מעורבות בדף הפייסבוק ובפרופיל

אז יש לכם פייסבוק, ויש לכם גם חברים בפרופיל ואוהדים בדף, אבל, אבל דממה של יום כיפור מרחפת על פניהם.
אם קיר היה נופל שם, מי בכלל היה שומע – אתם מהרהרים בינכם לבין עצמכם.
אכן המצב קשה, אבל החדשות הטובות הם שהמצב הפיך, אפשר ליצור חיים בדף שלכם, אם תרצו, אפילו מסיבה.
בוא נלמד איך.

רגע לפני שאנחנו מתחילים לחשוף כאן את הסודות שיביאו את האוהדים שלכם לפעילות רבה בדף, בואו נראה למה בכלל כדאי לעשות את זה? מהן היתרונות בליצור שיחה ולעורר תגובות אצל החברים?

היתרונות העיקריים של דף פעיל

1) הוכחה חברתית
ברגע שמישהו נכנס לדף פעיל שבו הוא רואה שיחות ופעילות רבה של אוהדים הוא מיד מקבל את התחושה שהוא הגיע למקום חי, שיש אנשים שסומכים עליכם, ואם הרבה אנשים אחרים סומכים עליכם, כנראה שגם הוא יכול. האמון והיחס שיצרתם עם האוהדים הותיקים משפיע מיד על המבקרים החדשים.

2) הגדלת הדף עקב החשיפה
ברגע שאוהדים כותבים אצלכם בדף, מופיעה שורה בפרופיל שלכם על כך שהם הגיבו, בחלק מהמקרים אפילו התגובה תופיעה בחדשות של החברים שלהם, כך או כך חלק מהחברים שלהם יגיעו אל הדף שלכם בעקבות התגובה.

3) מעורבות – Engagement
האוהדים שלכם מגיבים אצלכם? מגיבים גם אחד על דברי השני? – אם כן, יצרתם מעורבות.
המוערבות הזאת גורמת להם להיות אכפתיים מהדף שלכם, מהעדכונים שלכם, ויוצרת אף תחושת שייכות לדף, לקהילה שנוצרה בדף, לעסק שלכם.
המעורבות ותחושת השייכות, היא שגורמת לאוהדים האלו להיות המשווקים והשגרירים שלכם, בפייסבוק ומחוצה לה.

אז קדימה, איך יוצרים מעורבות?

הכל מתחיל בגישה

הגישה הרווחת והמוטעית של רוב האנשים היא לחשוב שהאוהדים שלהם רחוקים מאוד מהם, ספונים בבתיהם, לא מוכרים, זרים וכל הקשר שלהם איתך זה שהם צריכים להיות לקוחות משלמים.
גישה כזאת בדרך כלל מובילה לעדכונים שנראים כמו הודעות מהז’אנר של מחסני חשמל –

“עכשיו במבצע! סדנת פלקצ’מר ב-50 תשלומים בלבד! הרשמו כעת, המלאי מוגבל!”

מה קורה להודעה כזאת כאשר היא מופיעה בחדשות של האוהדים שלך?
נכון, 99% מהצופים יפעילו עליה את המסננת המנטאלית שנמצאת בראשינו ומתנגדת לפרסומות ויתעלמו ממנה, אחוז מיזערי ביותר ילחץ על הקישור המצורף ויתעניין במבצע, אחותך וגם אבא שלך ילחצו על לייק.

בואו נשנה גישה

האוהדים של הדף שלך הם גם חברים שלך, את/ה מרגיש בנח לידם, לדבר אליהם בשפה ישירה ובגובה העיניים.
יותר מכך – בתור בעל הבית, אתה המארח.
מכיוון שאתה מארח למופת את האוהדים בבית שלך, אתה פותח את הבמה עבורם לדבר, להביע דעתם, לספר את החוויות שלהם, להכיר אחד את השני, להיות חלק מקבוצה חברתית חשובה שהנה התאגדה לה כאן, ברת מזל, למצוא את דף האוהדים שלך.
חלקם עדיין אינם לקוחות שלך, אבל מבחינתך זה רק עניין של זמן עד שהם יהיו.
אלו שהם כבר כן לקוחות שלך, ישמחו אם תנתן להם האפשרות לשבח ולספר לאחרים על השרות המצויין שהעסק שלך נותן.

אז אני מזמין אתכם לאמץ גישה חדשה, אם זה לא קורא מיד, שפדו את הדף הזה על לוח השעם במשרד וקראו את החלק הנ”ל כל בוקר למשך 21 יום, קיראו בגוף ראשון.

עכשיו. בואו ננסה מהגישה הזאת לעדכן סטטוס בדף שלנו (כל אחד יכתוב את זה כמו שיוצא לו, בשפתו, מתוך הגישה החדשה):

“חברים, אנחנו עושים שיפור בפרסום לקראת סדנת הפלקצ’מר הבאה, צריכים את עזרתכם.
מה הדבר שהכי מושך אתכם לעשות את הסדנא, או שהכי השפיע עליכם?”

מה יקרה עם הודעה כזאת?
יכול להיות שהפחד הכי גדול שלנו יתממש – וגם כאן אף אחד לא יגיב, למרבה המזל למרות שזה מפחיד אנחנו לא נמות מזה ואפשר יהיה להמשיך לעדכון הבא,
אבל יותר סביר שמה שיקרה זה שהשאלה הזאת אשר נשאלת בצורה חברית, תעורר אצל הלקוחות שלנו ואצל כל אלו שמתעניינים בסדנאות שלנו את הרצון לעזור לנו ולתת תשובה.
כאשר הם יכתבו תשובה:
1. הם הופכים למוערבים בדף שלנו, מחזקים ומאשרים את הקרבה שאנחנו יצרנו בפניה הזאת.
2. הם יעברו על תשובות שאוהדים אחרים כתבו, יסמנו לייק על חלק מהתשובות ובכך יצרו אינטרקציה בינהם, משמע, הקהילה שלכם נבנית.
3. חבריהם יראו בפרופיל שלהם שהם הגיבו אצלכם בדף וכך יחשפו גם הם אל הדף שלכם.
4. אם תענו להם, בתודה או בלייק, תתנו להם אישור על מה שהם כתבו ותחזקו אצלהם את הרצון להגיב גם בפעם הבאה.
5. אחותך וגם אבא שלך יספרו בגאווה על הפעילות הרבה שיש סביב הדף שלך בפייסבוק.

קושיות

שאלת שאלות זאת דרך מצויינת לעורר שיחה בדף שלכם.
אני מזמין אתכם לנסות ולעשות זאת קודם כל בפרופיל, לראות את הכח של שאלת שאלות.
אתם יכולים לשאול כמעט כל שאלה:
“אז מה המטרה שלכם להיום?” / “יש לכם המלצה על מסעדה טובה בקצרין?” / ” האם יש לכם המלצה על מערכת דיוור?”
אתם תגלו מהר מאוד ששאלת שאלות בפרופיל שלכם, וגם בדף האוהדים, יכולה להיות הרבה הרבה יותר עוצמתית ומדוייקת מאשר חיפוש בגוגל.
חברים שלכם בעלי הנסיון ירתמו עבורכם וימצאו לכם את התשובות שמדוייקות לכם, מתוך ההכרות איתכם.

גם בדף האוהדים אתם יכולים ואף כדאי מאוד לשאול שאלות שנוגעות לתחום שלכם, לחוויה של האוהדים, לשאלות שיש להם.
במקרה הזה צריך להזהר רק ממוקש שכיח אחד בקרב בעלי עסקים:
אנחנו מומחים לתחום שלנו, אנחנו יודעים עליו כמעט הכל, כמעט אי אפשר ללמד אותנו משהו חדש (וגם אם כן, לא נרצה שזה יעשה מול הלקוחות שלנו נכון?)
לכן רוב העסקים מתקשים בשאלת שאלות בדף שלהם.
אם כבר הם שואלים, זאת בדרך כלל שאלה שמאוחריה מסתתרת גישה של “בואו אני אתן לכם לנסות למצוא את התשובה, אם תצליחו, אגיד לכם כל הכבוד, אבל כנראה שאחרי שתכשלו אני אפגין את המומחיות שלי ואתן לכם את התשובה הנכונה”
ברור לכם שאנשים מרגישים את מה שמסתתר מאחורי עדכון הסטטוס, ולכן אם זה יהיה סגנון השאלה, אתם תוכלו לראותה נשארת יתומה מתשובות, או מקבלת תשובות קצרות מתחמקות.
ולכן חפשו את השאלות שבהם כל התשובות נכונות, תנו במה לאוהדים לשתף בחוויות או בידע שלהם.

ערך

לאחרונה שמעתי על מלך חדש ברחבי האינטרנט, ה”תוכן” שהיה המלך הקודם סר מתפקידו והעניק בשמחה את השרביט ל”ערך”, זאת לאחר שתוכן בחן את עצמו וגילה שלעיתים הוא לא נותן תועלת לקוראיו.
לעומתו ה”ערך” תמיד נמצא בנתינה מדוייקת.

אז איך ניתן ערך לאוהדים שלנו?
בעשרות דרכים וצורות, לא אפרט את כולם כאן, אבל הנה כמה דוגמאות:
• כתבו מאמרים עם ידע ממש חשוב והעלו אותם בתור “פתקים” לדף שלכם.
• יכולים לתת ערך במספר בודד של משפטים? – כתבו אותם כעדכוני סטטוס, אם מתאים להם גם להסתיים בשאלה – מה טוב.
• השתמשו בוידאו שלכם נותנים ערך, או וידאו של צילום מסך.

ככל שהאוהדים שלכם ירגישו שאתם נותנים להם יותר, כך הם יעריכו יותר את הדף, יגיבו ויהיו פעילים בו.
במידה והאוהדים לא יודעים להעריך את הערך שאתם נותנים אפשר בהחלט לדבר על כך, לציין שבדרך כלל את התוכן שהרגע העלתם היו מקבלים רק לקוחות משלמים וכעת החלטתם לתת אותו בחינם עבורם.

נתינת ערך הינה מתכון בטוח להגדלת הדף ליצירת פעילות רבה בו.

כללי המשחק

בתור בעלי הבית, אתם קובעים את כללי המשחק בדף שלכם.
יש לכם שלושה מקומות בהם תוכלו להשתמש על מנת להציג את הכללים:
1) התיבה שמתחת לתמונת הדף – זהו המקום העיקרי.
2) לשונית המידע.
3) לשונית מותאמת אישית שמקבלת את פני האוהדים החדשים.

בכללי המשחק אני מציע לכם לשדר גישה חברית ולהסביר לנכנסים באיזו דרך וגישה הם מוזמנים ליצור אינטרקציה בדף.

בואו נלמד מדוגמא למופת:

הדף של VW New Beetle (פולקסוואגן – החיפושית החדשה)
מתחת לתמונה של הדף, מופיע הכיתוב הבא:
Meet one of the most iconic autos ever. And you know why it’s iconic, because for over 70 years people have loved to drive it. People like the fans on this page. So if you want to get to know the Beetle, just ask them.

שימו לב לשני המשפטים האחרונים:
“…אנשים אוהבים את האוהדים של הדף הזה. אז אם אתה רוצה להכיר את החיפושית החדשה פשוט תשאל אותם”

שימו לב איך בעל הבית מזמין את האנשים להרגיש בנוח בדף שלו, הוא קובע עובדה שאנשים אוהבים אותך בגלל שאתה אוהד, ומיד נותן את הרשות לשאול שאלות על המוצר וגם לענות לשואלים.
ומי שיכנס לדף יראה שזה עובד בצורה מדהימה, הלקוחות המאושרים הם אלו שעושים את המכירה למצטרפים החדשים שמתלבטים אם לקנות חיפושית או לא.

עד כאן להפעם.
אשמח לשמוע את הנסיון שלכם,
שתפו איתנו.
שאלות מתקבלות גם הן בברכה.


20 תגובות על “יצירת מעורבות בדף ובפרופיל”

  1. עמרי ערב טוב,

    כרגיל פוסט מעניין.
    רק תיקון קטן: “People like the fans on this page”, כוונתו “אנשים כמו האוהדים של דף זה”… (בכל אופן ככה נראה לי).

    אגב, היה נעים להכיר בסדנת סודות השקת המוצר

  2. היי עומרי
    תודה על הטיפים , נשמע כל כך הגיוני……איך לא חשבנו על זה לבד ?
    מחכים לטיפים הבאים
    תודה ענקית
    מזל

  3. שלום עמרי,
    כרגיל אתה כותב מחונן.
    אכן, הערך הוא המלך. ויגדיל לעשות מי שישלב את הערך בתוכן, והתוכן גם יהיה הערך. למשל – תוכן שהוא נדיב, וגם העיקרון הוא נדיבות. אני רואה זאת אצלך, וגם אצל רוזין רוזנבלום, שאם אינני טועה היא תלמידתך. וגם אצל לירון מור. נדיבים, וזה חלק מהערך וחלק מהתוכן שלכם.

  4. באת לי בזמן
    אני בדיוק מפרסמת בפייסבוק תחרות שאני עושה לעסקים
    ויצא לי משהו בסגנון
    “עכשיו במבצע! סדנת פלקצ’מר…”
    רצה לתקן
    תודה!

  5. הי עומרי,
    המאמר מעניין ונותן זווית אחרת על הכתיבה בדפי אוהדים
    דרכך הבנתי קצת יותר על התקשורת שלנו עם האוהדים
    תודה רבה
    רחלי

  6. עומרי שלום
    זכיתי להכיר אותך לגמרי במקרה, שמך צויין במאמר בצרוף התואר מומחה לפייסבוק. יצאתי לשוטט ברשת ולחפש אותך ומאז זכיתי.
    כשהחלטתי שאני רוצה להקים עסק התחלתי לרבוץ באינטרנט, אני שמחה לומר שהגישה של “תעביר את זה הלאה” מאד נפוצה. גם אם לרוב יש הפניה לרכישת משהו על הדרך מקבלים עצות חכמות ונדיבות.
    אני מודה לך על הטיפים ועל האשנים שאני פוגשת בזכותך.
    ישר כוח.
    סיגלית

  7. במשפט People like the fans on this page
    הכוונה היא לאנשים כמו האוהדים
    ולא לאנשים אוהבים את האוהדים
    למרות שגם זה היה מתקבל בברכה
    😉

  8. עמרי שלום,
    בדיוק פירסמתי מבצע בדרך שהדגמת לא לעשות הנה הנוסח:מבצע ענק יוצא לדרך… 100 ש”ח מתנה לקניה ב”עיצובים בעץ”
    כל מי שיכנס לאחת התמונות של עיצובים בעץ, ילחץ “אהבתי” וישאיר את פרטיו באתר( בקישור שצירפתי),
    יכנס להגרלה, שתערך בסוף החודש,
    מוזמנים להצטרף…
    מה היית משנה ואיך בכלל אני שולחת את ההודעה הזאת לכולם ביחד?
    תודה על הכל
    אביטל גרנות
    “עיצובים בעץ”

  9. אני מפעיל עסק תיירותי ברצוני שהמטיילים יוכלו לעלות תמונות מהטיול וחוויות, מה עדיף דף עסק, דף אוהדים או חשבון אישי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *