Posted on

האם לנהל את הנוכחות בפייסבוק מתוך החברה או להוציא את הניהול לגורם חיצוני?

לאחרונה יותר ויותר מנהלי חברות פונים אלי בשאלה האם לעשות את תחזוקת הפייסבוק בעצמם או להוציא את זה לחברה חיצונית,
בנוסף מגיעים גם כאלו שנכוו בכך שנתנו את ניהול הזהות בפייסבוק שלהם לחברה שלא יכלה לעמוד בציפיות.

הפוסט הבא מיועד להציג לכם את השיקולים שצריך להכיר על מנת שתוכלו לקבל החלטה נכונה עבור העסק שלכם.
לא תמצאו כאן תשובה חד משמעית, מכיוון שלכל עסק הצרכים המתאימים לו ולכל חברה שעוסקת באינטרנט ורשתות חברתיות – פתרונות ואיכויות משלה.
לכן אני מציג כאן את ההיבטים שצריך לבדוק.
ובסוף הפוסט תמצאו גם שיטה לעסקים שרוצים לעשות זאת בעצמם.

אז קודם כל, נתחיל ב:

דברים שצריכים לקחת בחשבון כאשר מדובר בניהול זהות ברשת:

1. תדירות העדכונים בדף
2. תגובות מהירות ורלוונטיות לכל הפונים
3. עלויות תפעול
4. הגדלת כמות האוהדים בדף

בואו נסתכל יותר לעומק על הסעיפים השונים:

1. תדירות העדכונים הרצויה בדף

זוכרים את היתרון של הדפים? עדכוני הסטטוס מופיעים בדף החדשות של האוהדים שלכם
(אם אתם לא זוכרים את היתרונות כנראה שלא נרשמתם לסדרת הטיפים על פייסבוק, עשו זאת עכשיו ונוכל להמשיך)

עיקר החשיפה של החברה/ מותג שלכם אל האוהדים נעשית דרך התכנים שאתם מזינים אל הדף.
זה קורה בדקות עד כמה שעות בודדות לאחר שהזנתם תוכן – האוהדים שלכם נחפשים אליו, מגיבים וחושפים בכך אנשים נוספים אל הדף שלכם. ומשם גרף החשיפה הולך ויורד.
לכן ע"י הזרמה קבועה של תכנים איכותיים לדף שלכם תוכלו להגיע לחשיפה גדולה יותר, לתגובות רבות יותר ולהגדלת הדף.

באיזו תדירות?
מדובר על סדר גודל של לפחות 3 עדכונים בשבוע לדפים בתחילת דרכם ועד 5 עדכונים ביום לדפים פעילים ביותר.

תדירות העדכונים, הצורך באיתור מידע להפיץ והכניסות החוזרות ונשנות אל פייסבוק – מעניקה נקודה לטובת מיקור חוץ של ניהול הדף בפייסבוק.

2. תגובות מהירות ורלוונטיות לכל הפונים

בניגוד לסוגי המדיות הקודמות אליהן הורגלנו: אתר האינטרנט, פרסום בעיתון, פרסומת בטלוויזיה – בהן הקהל היה שבוי לקבל את המסר ללא יכולת משמעותית להגיב,
בפייסבוק יש לקהל יכולת להגיב על דבריכם, והתגובה שלו מופיעה במקום מרכזי בדף שלכם.
לעיתים התגובות יהיו מפרגנות ומשמחות
פעמים אחרות יהיו שם בקשות לרכישה או ברור לגבי מוצר /שרות
ולעיתים ייתכנו ויופיעו תלונות ענייניות או אף השמצות חסרות בסיס


למי שלא הבין עדיין – ממש לא כדאי להכנס לפייסבוק בגישה של "הנה עוד פלטפורמה שבה אוכל להעביר מסרים אל הלקוחות".
בפייסבוק ובכלל ברשתות החברתיות – מדובר על תקשורת בגובה העיניים בינכם לבין הלקוחות שלכם. מי שלא מסוגל לכך. מומלץ לו להשאר בחוץ, וכך יחסוך לעצמו כאב ראש ופגיעה תדמיתית בחברה.
כמובן שחברות שמסוגלות לנהל שיח הוגן עם הלקוחות – רק ירוויחו מכך, את אהדת הקהל, ולקוחות נאמנים יותר.

ולכן כאן יש לכם שתי נקודות למחשבה:
1. האם אנחנו רוצים ומסוגלים להקשיב ולהגיב ללקוחות שלנו?
2. האם חברה חיצונית תוכל לענות במקומנו?

בלימוד של הדפים של החברות הגדולות במשק אפשר לראות שחלקן עושות לעצמם נזקים בכך שאינן מגיבות על תלונות ענייניות של אוהדים בדף.

ההמלצה שלי היא שגם אם חברה חיצונית מטפלת בהזנת המידע עבורכם, תמיד יהיה מישהו בעל סמכות ויכולת לערב גורמים שונים בתוך החברה, שיבדוק את הדף לפחות אחת ליום וייתן מענה מהיר ומדוייק לכל הפונים.

3. עלויות תפעול

עשו חשבון של עלויות התפעול שלכם , השוואה בין להקדיש שעה ביום של נציג מתוך החברה לטפל בפייסבוק לעומת להוציא את התפעול לחברה חיצונית.
קחו בחשבון שיש חשיבות לידע המקצועי שמביאה חברה המתמחה ברשתות חברתיות, אך זה לא בלתי אפשרי להשקיע בהדרכה של העובד או בשכירת ייעוץ חיצוני לחברה לצורך הקמת הדף ושיפור הנוכחות שלכם בפייסבוק.

4. הגדלת כמות האוהדים בדף

ברוב המקרים אתם תרצו שהדף שלכם יגיע אל כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים, בין אם אתם יודעים או לא – יש דרכים רבות לעשות את זה בפייסבוק, ולא זה המקום לפרט אותם.
זה בהחלט יתרון של חברה המתמחה בפייסבוק – שמכירה שיטות להגדלת בסיס המעריצים ולעיתים גם יש לה גישה למאגר גדול של אנשים אשר הם יכולים להזמין אל הדף שלכם.
בעיה נפוצה הרבה פעמים המדד עומד על כמות האוהדים, ולא על איכות ורלוונטיות של האוהדים לחברה שלכם.
בעיקר אם השרות שלכם פונה לקהל מפולח, למשל למוסיקאיים, עריכה של תחרות צילומים אשר תעודד כל החברים של המוסיקאיים להצטרף אל הדף ולהצביע עבורם – לא תזיק – אבל גם לא תועיל מכיוון שהדף מלא עכשיו באנשים אשר אינם נמנים על קהל היעד שלכם. זה אדיר בשביל האגו, פחות בשביל המכירות.

דברים שצריך לבדוק ולוודא לפני שמוציאים את ניהול הזהות למיקור חוץ

1. בדקו דפים אחרים שהחברה אותה אתם חושבים לשכור מנהלת
2. מהי האווירה בחברה הזאת, האם היא דומה לאווירה אצלכם? האם הם משדרים "על אותו גל"
3. מהי רמת המוערבות הנדרשת על-ידכם, הייתי ממליץ לעבוד עם חברות שדורשות ממכם מוערבות גבוהה, אשר אמור להעיד על יחס אכיפתי אל האוהדים של הדף.

4. אם וכאשר הם פותחים עבורכם דף – וודאו שההקמה תהיה מפרופיל שלכם, עדיף מהפרופיל הקבוע ביותר בחברה (הבעלים של החברה, המנכ"ל..) מיד אחרי יצירת הדף תוכלו למנות מנהלים נוספים לדף, מבין העובדים שלכם ומבין עובדי חברת הניהול.
למה צריך לעשות זאת מהפרופיל שלכם? מכיוון שאת שאר מנהלי הדף אפשר להוריד אבל לא את המנהל הראשי, אלא רק בעזרה מסובכת מנציגי פייסבוק (שעדיין לא בטוח אם הם זמינים לעזור במקרים כאלו)

מנכ"לים, פוליטקאיים, סלבריטים, סופרים – האם אתם עומדים מאחורי הפרופיל שלכם?

יש שמציעים היום ניהול נוכחות ברשתות חברתיות עבור אנשים פרטיים (עסוקים במיוחד).
אם אתם בוחרים להתנסות בכך, ההמלצה היא שאם מישהו מעדכן את הפרופיל האישי שלכם עבורכם – שלא יתחזה אליכם, אלה יציג את הדברים כנאמרים מהמשרד שלכם (תלמדו מברק אובמה), או ידבר עליכם בגוף שלישי (כמו בדף של הדלאי-למה).
למה? כי אם יתגלה שמאחורי הזהות לא אתם נמצאים – הנזק יהיה רב מהתועלת. והאמון והקשר שבניתם עם האוהדים שלכם – ירד לטמיון.

שיטה לעשה זאת בעצמךמיקור חוץ של שיווק פייסבוק

שיטה פשוטה שפיתחתי עבור לקוחותי, תאפשר לכם לא להתבלבל כל בוקר מחדש עם השאלה "מה אעדכן היום בדף שלי"
הכינו בתחילת החודש טבלת אקסל פשוטה עם הנושאים אותם תזינו אל הדף:
בעמודות רישמו את סוגי התוכן שאתם יכולים לשתף, ובשורות את תתי-התחומים שקושרים לעניינכם.
אח"כ עברו על הטבלה ומלאו אותה, כדאי לעשות את זה בסיעור מוחות מהיר ולשלב מסרים ממחלקת השיווק, כ"א, מכירות ונציגי שרות לקוחות.
שמרו את הטבלה על שולחן העבודה של הנציג אשר יעדכן את המידע:

תתי תחומים ציטוט שאלה קישור וידאו מאמר
חידושים ברפואת שיניים
מבצעים בקליניקה
ידע מקצועי עם מומחים
סיפורים של לקוחות שלנו

סיכום

עכשיו יש לכם הרבה יותר כלים והבנה של הנושאים אותם כדאי לשקול לפני הוצאת ניהול הזהות בפייסבוק.
ההחלטה עדיין תלויה בידכם וצריכה להעשות מתוך הבנה של הצורך שלכם, הכרות עם רשת הפייסבוק והבנת היכולות של העסק אשר יספק את השרות עבורכם.

אשמח לשמוע על שיקולים נוספים או על הנסיון שלכם בנושא.

שתפו והצטרפו אלינו:

הגיבו כאן:

10 thoughts on “האם לנהל את הנוכחות בפייסבוק מתוך החברה או להוציא את הניהול לגורם חיצוני?

  1. הי עמרי.
    תודה על שאתה משתף בידע ובכלים ממוקדים וישימים.
    לאחרונה אני קוראת באדיקות כל מייל שמגיע ממך ולומדת המון.
    אודליה.

    [Reply]

    עמרי רווח Reply:

    תודה רבה אודליה,
    משמח אותי לדעת שהתוכן עוזר לך.
    אני מקווה לקבוע איתך ולהפגש בקרוב.

    [Reply]

  2. HOW MUCH IS YOUR PRICE?!

    [Reply]

    עמרי רווח Reply:

    1. I'm Priceless. 🙂
    2. It's depand on the service that you need, if it's for one on one – you can find the details here http://www.revach.com/he/web.html

    [Reply]

  3. תודה תודה:-)

    [Reply]

  4. אחלה מידע תודה!!
    תוכל לכתוב על איך אני משיגה עוד אוהדים לדף שלי שלא דרך מודעה בתשלום?

    [Reply]

    עמרי רווח Reply:

    הי גלית,
    תודה על התגובה.
    אני מכין על כך חומרים כעת.
    עוד לא בטוח אם הם ייצאו בצורה של בלוג או הרצאה.
    כמי שמנויה על סדרת הטיפים שלי – את תקבלי על כך הודעה .

    [Reply]

  5. תודה לך עמרי,
    אני מקבלת גם את סדרת הטיפים שאתה שולח,
    עם זאת טרם נרשמתי והפכתי פעילה
    זאת משום שאני מתרשמת שיש כאן המון השקעה,
    קצת מלחיץ מי שלא "חי" את הסביבה הוירטואלית ברמות שכאלה,
    אשמח לקרוא את תגובתך,
    תודה, רונית

    [Reply]

    עמרי רווח Reply:

    הי רונית,
    הסביבה הוירטואלית אכן לוקחת והופכת לחלק מחיינו.
    מצד שני לא חייבים לטבוע בה על מנת להצליח ולעשות את מה שאנו רוצים.
    אפשר בהחלט ללמוד איך להשתמש בה בקלות ורק בחלקים שיתרמו לך.
    מרחוק זה תמיד נראה יותר מסובך ומפחיד מאשר כאשר נכנסים אל זה.
    ממליץ לקפוץ אל המים..
    ו/או לקחת הדרכה מסודרת

    [Reply]

  6. עמרי,
    תודה רבה על המידע המעניין והמועיל הזה שגם ערוך בתמצות ובאופן ענייני.
    אכנס בימים הקרובים לקרוא עוד מהכתבות שלך. אשמח לקבל את הטיפים. ומחכה לסיור בשבוע הבא.
    כל טוב,
    יהודית

    [Reply]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *