Posted on

כך יוצרים מהפכה בעזרת פייסבוק

מחאת האוהלים בפייסבוק

מחאת האוהלים בפייסבוקמתוך התבוננות בפעילות הפייסבוק שהביאה להפיכה במצרים,
והפעילות שהביאה בישראל למחאת הקוטג' ובהמשך למחאת האוהלים,
אפשר ללמוד על תבנית ברורה להצלחת מחאה בפייסבוק.

יש בפייסבוק פלטפורמה שמוכיחה את עצמה שוב ושוב ככלי להתאגדות של עשרות אלפי אנשים למען מטרה אחת.

בואו נראה מהי הפלטפורמה:

1. זה מתחיל בארוע פייסבוק

ארוע פייסבוק מאפשר ליוצר הארוע להזמין את החברים שלו, והם מקבלים על כך התראה מיידית,
אם הטקסט שרשום בארוע הצליח להזיז אותם, הרי אז הם יכולים להמשיך ולהגדיל את המעגל ע"י הזמנת החברים שלהם, וכן הלאה.

הכותרת והטקסט של הארוע הם קריטיים להצלחתו.
הכותרת צריכה להיות ברורה – לא מתחכמת, לא מסובכת.
היא צריכה למשוך את תשומת הלב מיידית.

תוכן הארוע – יהיה בנוי מטקסט איכותי באורך חצי עמוד עד עמוד וחצי של מסמך וורד, מנוסח באופן שקל לקרוא אותו וקל להזדהות איתו.

זהו, זה המרכיב העיקרי לגיוס אלפי או מאות אלפי חברים למען מטרה משותפת.
זה עבד עבור מחאת הקוטג', וזה עבד עבור דפני ליף – בארוע שיצרה

ארוע בפייסבוק, כותרת, טקסט והנה עוד משהו לכתוב עליו בספרי ההיסטוריה.

2. שלב ב' – אפשר להמשיך לדף אוהדים או קבוצה

בדרך כלל כאשר הדברים גדלים ומקבלים גם את תשומת לב התקשורת – בשלב זה תוקם קבוצת פייסבוק לפעילים, או דף אוהדים.
אם רוצים שהשיחה תתקדם מהר ובשצף, עדיף ללכת על האופציה הראשונה.
כמו בדוגמא של חרם צרכנים על מוצרי המזון
מצד שני – בקבוצה כזאת, לכל אחד יש קול שווה, וכך מתנגדים יכולים להכנס ולהשפיע על אופי השיחה או כיוונה.

בדף אוהדים לעומת זאת, כמו במקרה של ב' זה אוהל – העמוד הרשמי של מאבק הדיור, ה"כח" נשאר במידה מסויימת אצל בעלי הדף,
כאשר כל עדכון שלהם יחשף לאלפי אוהדים בחדשות שלהם, בעוד שאר העדכונים שעל הקיר יחשפו רק למי שמבקר בדף, ולא לשאר האוהדים.

עד כאן לנוסחה,
מאחל שתשתמשו בידע הזה למטרות טובות, אלטרואיסטיות למשל, כמו הדפים האלו שקמו לאחרונה:
כל ישראל ערבים זה לזה

ערבות

סופ"ש מצויין.


אם יש לכם תובנות נוספות, שאלות או הארות
כתבו בתגובות, הקוראים שלנו (וגם אני כמובן) ישמחו לקרוא את דעתכם ולענות על שאלות.

שתפו והצטרפו אלינו:

הגיבו כאן:

One thought on “כך יוצרים מהפכה בעזרת פייסבוק

  1. עמרי מעביר הדרכות והרצאות על פייסבוק לבעלי עסקים, מלווה עסקים ביצירת נוכחות מקצועית ואפקטיבית בפייסבוק.

    [Reply]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *