השיעור הכי חשוב שהקורונה מלמדת עסקים – ואיך מייצרים צמיחה עסקים בזמן קורונה

צמיחה עסקית בזמן קורונה

שמתם לב מה השיעור העיקרי לבעלי עסקים מהתקופה הזאת (מעבר לכך שהמדינה לא עושה מספיק על מנת לסייע לעסקים)?

– השיעור הוא החשיבות של התאמה מהירה של העסק לסביבה החדשה שנוצרה.

הסביבה השתנתה בעקבות מגבלות הקורונה בכמה רבדים עמוקים:
1. מגבלות פיזיות
– לקוחות שאינם יכולים להגיע אל העסק, להתקהל בהרצאות, כנסים, חגיגות ואירועים.

2. ברובד הפסיכולוגי / תודעתי – תקופת הקורונה שינתה את הרצונות והצרכים של קהל הלקוחות. דברים שהיו חשובים להם לפני כמו הגשמה עצמית לדוגמה, פינו מקום לרצונות בסיסים יותר כמו הקטנת הפחדים, יצירת תחושת ביטחון (שגרמו לרבים מאיתנו למלא את הבית באוכל ונייר טואלט).אסקפיזם (כפי שמספקות הסדרות והסרטים של נטפליקס), וצורך בקרבה לאנשים, למשפחה והמשך עבודה גם מהבית. (זאת למשל הסיבה שהמנייה של Zoom טסה לשמים בתקופה הזאת, כמו גם היקף השימוש בה)המחסום המנטלי שהיה להרבה אנשים לגבי כך שהם לא מוכנים ללמוד דרך המחשב או לעשות פגישות דרך המחשב – נשבר. כעת יש נכונות גבוהה בהרבה והבנה של היתרונות של פגישות ולימוד מרחוק.

3. שינויים בסדר היום – כאשר הגנים ובתי הספר נעצרו (ובמידה ולא יתקיימו קייטנות, נחווה את זה בקרוב שוב) – הורים מצאו את עצמם לפתע בבית, ללא זמן פנוי לעבוד, או להיות בשגרה שלהם. כמובן ששינוי סדר היום לילדים יצר עבורם זמן פנוי וצרכים ורצונות חדשים לגמרי.

לכן, לאור השינויים הגורפים האלו בתנאי הסביבה בעלי עסקים חייבים להתאים את עצמם למציאות הנוכחית, ובכל שלב ושלב.

1. להתאים את המוצרים והשירותים שלהם.

2. להתאים את המסרים השיווקים שלהם על מנת שיענו על הרצונות והצרכים שהשתנו כל כך.

בואו נראה דוגמה:

אני מלווה סטודיו לריקוד שבתקופת הסגר נאלץ כמובן להיות סגור לגמרי, עם זאת, תקופת הסגר היתה ההזדמנות של הסטודיו לצאת עם קורסים דיגיטליים לריקוד מהבית.
עשינו קמפיין מאוד פשוט שהביא אנשים ישירות לדף המכירה של קורסי הריקוד הדיגיטליים, התוצאה היתה שעל כל כ-50 ש״ח של הוצאה בפייסבוק נמכר קורס ב-280 ש״ח.
הסטודיו הרוויח אלפי שקלים, ועשרות לקוחות חדשים שלומדים ממנו.
פעולה מהירה עם קמפיין מדוייק עשתה את כל ההבדל.

כעת כשכבר אפשר לחזור לסוג של שגרה, חשוב שהמסרים השיווקים יתייחסו לתקופת הזאת, ירגיעו את החששות שיש לאנשים.
המסרים שעבדו בתקופת שגרה בדרך כלל לא עובדים טוב בתקופה הזאת, כי הם מפספסים את הדברים העיקריים שמעסיקים אנשים, את הפחדים החדשים, את הרצונות שהשתנו.

מה נדרש ממכם בעלי העסקים?

לבחון מחדש איך העסק, הידע ואו המוצרים שלכם משתלבים הכי טוב במציאות הנוכחית.
לבחון מה הרצונות והצרכים של הלקוחות שלכם בתקופה הנוכחית (זה יכול להעשות על ידי סקר בטופס גוגל פשוט, או על ידי שיחות עם הלקוחות).
ואחרי שיש בהירות על מה הצורך שאתם יכולים לענות עליו ואיך לעשות זאת – לצאת עם תוכנית עבודה קצרה לביצוע מהיר.

מי שרוצה, אנחנו מאוד נשמח לעזור לכם לעשות זאת, ולשמחתכם, החדשות הטובות הם שיש עכשיו חלון הזדמנויות בו המדינה מוכנה להשתתף ב-50% מההוצאות על כך, ועד 5000 ש״ח.

ליחצו כאן לקריאת הפרטים ולהרשמה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *