החוקים הנסתרים להצלחה בפייסבוק


שלום לכם!

בימים האחרונים “שמעתם” קצת שקט מהכיוון שלי,
שקט שנבע מכך שהייתי בתקופת דגירה.

זה קורה מפעם לפעם, תקופת דגירה שבה אנחנו מעבדים רעיון מסויים,
מקבלים השראה חדשה או נותנים לידע ישן לפעפע, ואז, אז משהו חדש נולד.

אז אני רוצה לספר לכם מה הבשיל ונולד.
גיליתי שמתחת לכל הטכניקות והגישות שבעל עסק יכול ללמוד וליישם בפייסבוק, באתר או ברשימת התפוצה,
מתחת לכל אלו יש חוקים נסתרים שפועלים לטובתם של חלק מבעלי העסקים (אותם אנו רואים ממריאים בקלות)
ומצד שני מונעים מעסקים אחרים להצליח, לא משנה באיזו טכניקה ינקטו, וכמה יתאמצו.

במילים אחרות, אין לכולנו שוויון הזדמנויות בפייסבוק.
לחלק יש תכונות, תפיסות ואמונות שגורמים לפעילות שלהם לעבוד, לאחרים יש תכונות שפשוט עוצרות אותם.

אתן לכם טעימה, על מנת שזה לא ישמע כל כך מיסתורי,
(למרות שרוב העקרונות בהחלט ניסתרים, וכמעט בלתי אפשרי למצוא איזכורים שלהם בחומרי השיווק הרגילים)

אז לדוגמא, שני חוקים שמונעים מאנשים להצליח בפייסבוק:

1. השארתי את עצמי בבית

אלו כל אותם אנשים שכבולים בתוך התפיסה של “איך אני צריך להראות בתור בעל עסק”

ולכן, לא מרשים לעצמם, האמיתי, הכנה, המקסים – לפרוץ החוצה ולעשות עבורם את העבודה בפייסבוק.
(אני הרבה פעמים מחליק על החוק הזה, ומוצא שאני שקוע מידי בתוך חליפת העסק, ופחות מידי מדבר מעצמי.)

התופעה הזאת היא סוג של אסון טבע קטן, בכך שאנשים מגיעים לפייסבוק, עושים בה פעילות, אבל מגבילים את השפה שלהם, את היצירתיות שלהם, את ההומור, החן, תחומי העניין, השנינות –
רק לתוך הגבולות שנראה להם שכך מותר להתנהג.
התוצאה – דפי אוהדים חד מימדיים, אפורים, שאין בהם את הלב של בעל העסק.
השורה התחתונה – פיהוק גדול עולה על פניהם של הגולשים שמגיעים לאזור והם ממשיכים הלאה, לפני שירדמו.

הבנתי שאני חייב להתייחס לנושא הזה, ולהראות לעסקים איך הם יוכלו להביא את עצמם האמיתי אל תוך פייסבוק ואל העסק.
אני יודע שעד כה לא היתה כל כך לגיטימציה לעשות זאת, להיות מי שאתם, לזרוח בתוך העסק,
כי בדרך כלל אנחנו מנסים להעתיק ממודלים שאנחנו מכירים והם הרי שונים מאיתנו, עם אופי אחר, התנהלות אחרת.

אבל כשהקול שלכם ישמע בבירור בפייסבוק, בפרופיל האישי, בדף העסק, בסדרת הטיפים, בוידאו או בקבוצה – אז הלקוחות הנכונים יגיעו גם יגיעו.

 

בואו נראה דוגמא נוספת למשהו שעוצר הרבה עסקים מלהצליח בפייסבוק

2. כבוד השופט שולט 

אחד החוקים שמונעים מאנשים להצליח בפייסבוק.
זה עוצמתו של השופט הפרטי שלנו.
לכל אחד מאיתנו יש שופט פנימי, זה שמפרש את הדברים במוחנו,
ובקריאות ביניים פוסק בעד מי אנחנו, ומי מעצבן אותנו,
זה שנותן לנו הסברים למה הנהג שלפנינו דביל, או למה התגובה שרשמנו בפייסבוק לא מספיק טובה וצריך למחוק אותה.
(אם אתם לא מכירים אותו, זה הקול הפנימי שכעת שואל, על איזה שופט פנימי הוא מדבר?)

השופט הזה לפעמים עושה עבודה מצויינת, עם זאת, הוא מכשיל אותנו שוב ושוב ברגע שהוא מתעצם ונהיה שיפוטי מידי
(ובסביבה שאנו נמצאים בה כיום, הוא מקבל אימון בשיפוט כמעט על בסיס יומי מהסביבה שלנו – מכתבי החדשות שממהרים לשפוט ולפסוק על כל דבר שקורה על מנת שיהיה להם רייטינג גבוה יותר לכתבה,
הוא מקבל אימון מתוכניות ריאלטי עצבניות וכך הוא מתחזק ועולה)

וכשהשופט שלנו חזק מידי – כמעט כל דבר מעצבן אותנו:
השאלה של הלקוח מעצבנת,
הפרסומים שאנו רואים בפייסבוק,
העבודה של ה”מתחרים”,
ולעיתים אפילו הדברים שאנו רשמנו, התגובה שאנחנו כתבנו לא נשמעת לנו טוב ואנו מוחקים אותה.

כשהשופט חזק ובעיקר אם הוא שלילי – אנשים מרגישים זאת,
הם מקבלים את השידור שלו שמהדהד בין המילים שלנו, בדרך שבה אנו מתבטאים ומתנהלים.
ולהם, פשוט נוח להם להתרחק,
להתרחק מהעדכונים שלנו, מהדף שלנו, מהעסק.

וכך יש לנו עסקים רבים שלא מצליחים להמריא, בגלל סעיף של שיפוט יתר.
סעיף שניתן לתיקון.


אלו הם שתי טעימות קטנות מתוך רשימה של נושאים שזהיתי אשר משפיעים על ההצלחה של עסקים בפייסבוק,
ואינם קשורים לידע או לטכניקות השיווקיות השונות בהם הם נוקטים, אלא להתנהגות ולגישה איתם הם מגיעים אל פייסבוק.
בימים אלו אני עורך את ההקלטות של הערכה החדשה, ומתרגש מהחומרים, שמשלבים ידע רב שצברתי בשנים האחרונות מעבודה ברשתות חברתיות.

המוצר החדש שהבשיל והולך לפתוח עבור המון עסקים את צינור השיווק של הפייסבוק.

כל פרק שם את הפוקוס ומעלה את המודעות על תחום אחר שמשפיע על ההתנהגות שלנו בפייסבוק,
וכל פרק מסתיים בתכל’ס – דוגמאות שאפשר ללמוד מהם, ופעולות שאותם תוכלו לעשות על מנת לעבור לשלב הבא.

אלו נושאים שעד כה לא הונחו על השולחן.
עצם השיחה עליהם, ההקשבה להם, תאפשר לכולנו לעשות קפיצה קדימה במודעות שלנו, בהנאה שלנו, ובתוצאות שאנו נשיג.

העקרונות הנסתרים הללו, שתקפים כל כך עבור בעלי עסקים בפייסבוק, חוצים את גבולות הפייסבוק ונכונים לעוד הרבה היבטים בחיינו.

ערכת הלימוד תהיה מבוססת על דיסקים להאזנה שישלחו אל הרוכשים, היא כעת בהקלטה והפקה ותהיה מוכנה בימים הקרובים,
רוצים להיות בין הראשונים שמקבלים את הערכה החדשה (כן, הראשונים יהנו ממחיר מוזל יותר)

השאירו את כתובת הדוא”ל שלכם ואשלח לכם עדכון ברגע שיהיה ניתן לרכוש.


שם
דואר אלקטרוני *


יש לכם רעיונות, תגובות, דברים שעולים בכם בעקבות הכיוון החדש של הערכה הזאת?
אשמח מאוד לשמוע את דעתכם בתגובות. 


7 תגובות על “החוקים הנסתרים להצלחה בפייסבוק”

  1. כל כך נכון ומדויק ורגיש – מזכיר אותך!
    באמת מסוג הדברים שעוד לא שמעתי עליהם עד כה, אבל כששומעים אז מבינים שזה לב ליבו של העניין – הרוח שמאחורי הדברים שהופך את השיווק מעיסוק טכני חסר נשמה, לאומנות שהוא באמת.
    כל הכבוד!

  2. עמרי היקר,

    שני הנושאים שהעלית הם נושאים שבהם התחבטו גם כמה מהמשווקים המצליחים. חלקם קיבלו החלטה שלא לחשוף את חייהם הפרטיים וחלקם נחשפים לייט. ועדיין הם מצליחים.

    אני מניחה שלפני שנכנסיםלעומק החשיבפה כדאי להשקיע קצת מחשבה במהי חשיפה שתקדם אותנו ומהי חשיפה שתזיק לנו. איפה עובר הגבול ? אשמח לשמוע דעתך בנושא.

    ושיתוף קטן משלי: באחת הפעמים הראשונות שכתבתי משהו אישי בפייסבוק, התקשר אלי חבר ואמר שמה שכתבתי ממש לא לעניין. מפחית מערכי ושם אותי בעמדה לא טובה כבעלת עסק. .. דיברת על שיפוטים? כמובן שהיו לו עיצות במה להתמקד וממה להתרחק (כמובן שמההיבט האישי ומטעויות הקלדה מזדמנות) מאז מזמזמת דעתו באזני כל העת וכל פעם שאני מעלה משהו בפייס אני צריכה להתגבר על הקול הפנימי שבא בקולו.. נראה לי שקלילות ונשיקת פרידה מדעה זו לגמרי ראויה למקום זה, לא?

  3. הי רינה,
    שאלות מצויינות.

    לא להשאיר את עצמנו בבית, אינו אומר בהכרח שנחשוף את כל חיינו בפייסבוק.
    הכוונה היא בעיקר שנביא את האופי שלנו, לכך שנרגיש נוח לכתוב את שעולה לנו.

    אנחנו עדיין יכולים לשמור מידה של פילטר ולסנן חלק מהמידע שאיננו רוצים לחשוף.
    אבל בעקרון, החברים בפייסבוק רוצים לראות אותנו יותר אנושיים, גם עם דברים אישיים, גם לא מושלמים תמיד, זה יוצר קרבה וחיבור אמיתי.

    מצד שני, אם קשה לנו ורע לנו – לא נמלא את פייסבוק בתלונות ומכאובים (לא בתור בעלי עסק).
    לכך אנו צריכים לעשות את העבודה בפייסבוק בזמן שאנו במצב רוח טוב יותר (וחלק מהדברים שאני מדבר עליהם בערכה זה גם איך להעלות את המצב רוח לקראת פייסבוק)

  4. עמרי שלום. אני טרוד מעניין העברת דירה בין לבין אני קורא את המאמרים שלך בשקיקה.אני לא מצליח להרים את העסק וזה משגע אותי אני דורך על המקום כבר הרבה זמן .כנראה שיכולת השיווק שלי לא טובה למרות האתר בגוגל ודף בפייסבוק . אבל במאמר האחרון שכתבתה אני חושב שיש בזה את המפתח להתחלה טובה .ועל כך אני מודה לך .אריה יוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *