איך להגיע לגיל פרישה עם ימבה כסף?


אתם בטח מכירים את זה שהאישה שלכם גוררת אתכם לקנות לה בגדים. לא משנה מה תגיד או מה תהיה דעתך, אף אחד לא ישים עליך ובסוף ההחלטה תהיה שלה.
פעם בכמה זמן, אישתי האהובה מחליטה לצ’פר אותי בתענוג הזה. בפעם האחרונה שזה קרה החלטתי לעשות מעשה ובמקום להסתכל על התקרה, התחלתי לספור כמה מרצפות יש בתוך החנות ומחוץ לה.
באמצע הספירה שלי, ניגש אלי השומר של הקניון, שלא הבין מה אני עושה. כנראה שלשנינו היה משעמם, אז התחלנו לדבר. השומר, איש יחסית מבוגר, סיפר לי את תקציר החיים שלו.
הוא סיפר לי שהיה לו עסק, כל החיים שלו הוא עבד קשה, הרוויח לא רע, אבל משום מה תמיד היו לו הלוואות. לפני מספר שנים העסק נכנס לבעיות כספיות והוא נאלץ לסגור אותו.
אז במקום לנוח עכשיו על זירי הדפנה של הפנסיה, הוא צריך להמשיך לעבוד.

נשק רב עוצמה שלא חשבתם עליו

אם אתם בגילאי ה – 20 עד 40 שלכם, יש לכם סיכוי מצוין לפרוש עם הרבה כסף. למעשה, יש ברשותכם נשק רב עוצמה, שאולי לא ידעתם בכלל על קיומו.
הנשק הזה נקרא “ריבית דריבית” והוא עובד כך – אם אתם משקיעים כסף, אתם מקבלים על הכסף תשואה (זה למעשה הרווח שלכם). על תשואה שקיבלתם,
אתם מקבלים תשואה נוספת וכך הלאה. בצורה הזאת הכסף שלכם מייצר עוד כסף, שמייצר עוד כסף.
חברות רבות משתמשות בנשק הריבית דריבית, כאשר הן משקיעות. כך הן מצליחות להגדיל את הכסף שלהם בצורה מהירה מאוד, או בשפה מגניבה יותר: “הכסף שלהן גדל בטור גאומטרי”.
דבר חשוב נוסף – עיקרון הריבית דריבית אוהב זמן. ככל שתשקיעו יותר זמן, כך ריבית דריבית ייצר לכם יותר כסף. לכן, אם אתם בגילאי ה – 20 עד 40 שלכם,
יש לכם הזדמנות פז להפעיל את נשק הריבית דריבית ולהפעיל אותו בצורה אופטימלית, בשביל שתוכלו לפרוש עם הרבה כסף.
גם אם אתם כבר עברתם את גיל 40, לא נורא. עדיין תוכלו להשיג תוצאות מצוינות. לבטח יותר טובות מאשר לא לעשות כלום.

 מעשה בשני חברים

 בואו תכירו את אוהד ובועז. שניהם חברים טובים. אוהד התחיל להשקיע כבר שהיה בן 25. הוא השקיע בקטנה – 500 ₪ בחודש. אחרי 15 שנה, כשאוהד הגיע לגיל 40,
הוא החליט להפסיק את ההשקעה החודשית שלו, והשאיר את הכסף בהשקעה.
הסיפור אצל בועז דומה, אבל קצת שונה. בועז החליט להשקיע 500 ₪ בחודש באותה השקעה בה השקיע אוהד, אבל עשה את זה רק בגיל 45. בועז המשיך להשקיע במשך 20 שנה.
אוהד ובועז השיגו בממוצע תשואה שנתית של 5% (ניתן להשיג תשואה כזו באופן יחסית פשוט, באמצעות תיק השקעות מפוזר).

אז כמה צברו שני החברים כשהגיעו לגיל 65?

 בועז הגיע לסכום של 203,729 ₪. אוהד? לא תאמינו. ההשקעה שלו צמחה ל – 450,222 ₪ !!
למרות שאוהד הפקיד 500 ₪ רק במשך 15 שנים (לעומת בועז, שהשקיע למשך 20 שנים), הוא ניצל את עקרון הריבית דריבית למשך זמן ארוך יותר.
מה היה קורה אם אוהד היה משקיע כל חודש 700 ₪ ולא היה מפסיק עד גיל 65?
במקרה הזה, אוהד היה צובר 1,041,995 ₪ !! טוב אוהד!!

 הי אבירם, גם אני רוצה שיהיה לי הרבה כסף

 אז מה עושים? מתחילים להשקיע כמה שיותר מהר! (זוכרים, משתמשים בזמן לטובתכם).
הדברים הרבה יותר פשוטים ממה שאתם חושבים. אני ממליץ לכם בחום לקרוא מעט חומר בנושא ולהתייעץ עם יועץ ההשקעות בבנק שלכם, שמחכה כבר לטלפון שלכם וישמח לעזור.
העניין הוא שיש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. לפי סקר שנעשה בקרב 75% מ – 400 עשירי העולם, הגורם מספר 1 לבניית עושר הוא הימנעות מחובות צריכה (כמו הלוואות ומינוס).
קצת קשה להשקיע לפרישה, כאשר כבר היום אתם משלמים כמה אלפי שקלים בחודש לבנק, בכדי לשלם על ההלוואות שלכם. קצת בעייתי להשקיע כסף ולקבל עליו בממוצע 5%,
כאשר כל חודש אתם יודעים שאתם בוודאות משלמים על ההלוואות שלכם בין 6% ל – 10% ריבית.

דבר נוסף –
הדבר הכי מבאס זה להתחיל להשקיע ואז אחרי שנה וחצי למשוך את הכסף כי “נפלה” עליכם הוצאה שלא תכננתם (מניסיון…).

מסקנה – לפני שמשקיעים, חייבים לעשות סדר בהתנהלות הכלכלית שלנו. ככל שנעשה את זה מהר יותר, כך נחסוך יותר כסף ויתפנה לנו יותר מהר כסף להשקעה. זה גם פחות מסובך ממה שאתם חושבים. פשוט צריך להיצמד לנוסחא קיימת שעובדת. בדיוק כמו שאני עשיתי.

ברגע שתעשו סדר פרטי אצלכם, אני בטוח שגם העסק שלכם יטוס. ככה הדברים פשוט עובדים.
אז אם אתם רוצים כלים חינמיים שיסייעו לכם לחסוך אלפי שקלים ויעזרו לכם לנהל את הכסף טוב יותר, כדי שתוכלו לפרוש עם הרבה כסף,
לחצו כאן, ותוכלו לקבל במתנה את קורס הזהב לחיסכון בכסף.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *