איך להביא אנשים לארועים שלכם בפייסבוק


לפני שנה וחצי ניסיתי בפעם הראשונה להזמין אנשים להרצאה שלי דרך שימוש באפליקציית הארועים (events) של פייסבוק. התוצאה היתה שלושה נרשמים לארוע, מתוכם אף אחד לא הגיע.

היום המצב כבר שונה…. הידע שצברתי בשנה האחרונה הן בשיווק ומכירות (אצל החונך העסקי אריה כהן ואח”כ בקורסים המעולים של הרדוף ליווי עסקי) והן בשיווק אינטרנטי ע”י קריאה של מאות מאמרים על שיווק דרך רשתות חברתיות. נתן לי כלים והבנה חדשה לגמרי.

במאמר הזה אני רוצה לחלוק איתכם חלק חשוב מהידע ותגליות שהיו לי בשיווק בפייסבוק ובעיקר נתמקד באפליקציית “ארועים“:

ארועים בפייסבוק Facebook Events

סקירה מהירה:

האפליקציה מאפשרת ליצור ארוע, לתת לו שם, סלוגן, הסבר, מקום, מועד, גם תמונות ווידאו אפשר להוסיף לשם ….  ולהזמין אליו חברים.

המוזמנים יקבלו הודעה בדר”כ גם למייל וגם לדף הבקשות (הדף בו אנו מאשרים חברים חדשים).

יתרון של האפליקציה:

איך יוצרים ארוע טוב בפייסבוק

אחד היתרונות הגדולים של הארוע הוא שחברים שמתעניינים יכולים בקלות להזמין חברים נוספים לאותו ארוע. כך שאם למשל אני מקבל הזמנה להרצאה או מסיבה אליה אני רוצה ללכת עם חברים. קקל לי ללחוץ על הזמנת חברים ולהוסיף את כל החברים שלי לארוע, הם כבר יוכלו להחליט אם הם באים או לא. יום לפני הארוע אוכל להסתכל שוב על רשימת המגיעים, לתאם עם החברים שלי שבחרו לבוא ולהתקשר ולעזור לאלו שסימנו “maybe attending” להזיז את הטוסיק שלהם מהמחשב ולבוא לפגוש אנשים אמיתיים.

אוקיי, עד כאן זאת היתה סקירה קצרה על איך הדף של הארועים פועל.

ועכשיו נעבור לתכלס’ – מה גורם לאנשים להצטרף לארוע, או במילים אחרות: נו עמרי, תגיד לנו מה גילית.

אז קדימה:

מה גורם לאנשים להצטרף לארוע שלך:

1. כותרת ותמונה

הרבה אנשים יפסלו ויכתבו “לא משתתף” עוד לפני שהם נכנסו אל דף הארוע עצמו רק על פי התמונה והכותרת. לכן יש חשיבות לכתוב כותרת מושכת לארוע. ולא להתעצל לעלות תמונה רלוונטית.

2. תאור הארוע

תכתבו בהרחבה. נקודה. אל תניחו ש”את זה הם כבר יודעים”, תכתבו את היתרונות שאנשים יפיקו מהארוע, את הצורך לארוע כזה, מה הולך להיות, למה זה הולך להיות כיף ומיוחד, אם יש חשיבות למי מוביל את הארוע (למשל במקרה של הרצאה) אז תכתבו גם על עצמכם. התיבה של התאור נראית יחסית קטנה כאשר היא מופיעה בטופס יצירת ארוע, עם זאת היא כמעט לא מוגבלת באורכה, אפשר לגלול עוד ועוד למטה ולמלא מידע רב.

קישורים פעילים אפשר להוסיף גם כן, ע”י כתיבתם יחד עם הhttp://, (הקישור www.revach.com  לא יהיה בר הקלקה, לעומת הקישור http://www.revach.com שכן יהיה)

צרו כותרות ביניים על מנת לאפשר לאנשים לזהות ישירות את המידע הרלוונטי להם: עכשיו שימו לב שפייסבוק לא מאפשר הדגשות וקוים תחתיים, אז תהיו יצירתיים, השתמשו בתווים מיוחדים על מנת ליצור הדגשות, כמו שעשיתם בעידן הQ text (גרדו בראש ותזכרו). למשל: ~~~~ פרטים על הארוע ~~~~~

***** פרטים על הארוע *******  >>>>>>> פרטים על הארוע  ….. הבנתם?? יופי. בואו נתקדם.

3. יחס מוזמנים לעומת יחס מגיעים

אנשים, התגלית האחרונה שלי היתה בתחום הזה.

מה שבעיקר קובע את כמות האנשים שיגיעו זה … כמה מפתיע… כמות האנשים שתזמינו.

ואפשר גם למדוד זאת. אז מדדתי ואלו התוצאות שמצאתי:

לא יחליטו

Awaiting Reply

יחליטו לא להגיע

Not Attending

יחליטו ש”אולי”

Maybe Attending

יחליטו להגיע

Confirmed Guest

ממוצע

55% 29% 13% 3%
טווח 30%-70% 18%-40% 8%-20% 1.10%-12%

מה התוצאות אומרות?

שגם אם הארוע שלכם הוא להיט אשר קל מאוד להחליט להשתתף בו, עדיין רק 12% מהמוזמנים יסמנו השתתפות (שימו לב שזה שהם אמרו שהם יגיעו לא מבטיח שהם אכן יבואו, אבל על כך כבר בפוסט אחר).

עפ”י המספרים האלו אם תרצו לגייס 100 איש לארוע שלכם דרך פייסבוק, תצטרכו שבממוצע ההזמנה שלכם תגיע אל 3000 איש (עפ”י ממוצע של 3% משתתפים).

4. מוכנות, אמון ועניין

רוב האנשים ילכו לארועים אשר הם כבר יודעים שהם יפיקו מהם תועלת, או לפחות יש להם מספיק מידע ואמון לכך, לכן חשוב ליצור אמון והכרות מוקדמת עם קהל היעד. את זה אני ממליץ לעשות דרך שימוש בקבוצות, ובדפי מעריצים.

לא צריך להיות חוקר אינטרנט בשביל להבין שאם יש לי דף מעריצים ל”סרטי חזון אישיים” וחברים בו מקבלים עדכונים שוטפים ומידע על סרט חזון, הם יהיו במוכנות הרבה יותר גבוהה לבוא לשלב של קורס להכנת סרטי חזון, מאשר קבוצת חברים אחרת אשר מעולם לא נחשפה אל הרעיון של סרט חזון.

אז צאו לדרך

צרו לכם את הקבוצה / דף מעריצים, ממנו גם צרו ארועים. תתחברו אלי בפייסבוק אותי, ותזמינו אותי לארועים שלכם – אשמח לתת 2 טיפים לשיפור אם רק תבקשו, ואם תרצו את עזרתי בדרך, אני זמין גם ללוות אתכם צעד אחר צעד להצלחה שלכם.

מקווה שהמידע עזר,

אשמח לקבל תגובות.

עמרי


תגובה אחת על “איך להביא אנשים לארועים שלכם בפייסבוק”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *