Posted on

שיפור קמפיין ממומן בפייסבוק

מאמר אורח מאת אסנת ברושי חן, חברה בנבחרת סטטוס להצלחה
שימו לב לתהליך אותו אסנת ביצעה לשיפור הקמפיין שלה.

**************************************************

קמפיין פרסומי בפייסבוקכל האמת ורק האמת על קמפיין זול בפייסבוק שמניב תוצאות מרשימות בהצטרפות לדף העסק ולרשימת התפוצה.

               חשיפה מלאה מאחורי הקלעים (יולי 2011)

                                      מאת: אסנת ברושי-חן

בכדי לקדם את רשימת התפוצה ואת דף העסק שלי "הצלחה ניהולית ועסקית"
(http://www.facebook.com/key.success) יצאתי במסע פרסום (קמפיין) בפייסבוק – דרך זולה וממוקדת להגיע לקהל היעד.

תוצאות הקמפיין:

  • 51 לייקים חדשים לדף.

  • מתוכם 65% הצטרפו גם לרשימת התפוצה. היינו, 33 לקוחות פוטנציאליים חדשים.

מדובר על קמפיין שהתקיים במשך חודש ימים בעלות מזערית של 50$ בלבד.

הנתונים מרשימים היות ובהשוואה לקמפיין קודם ניתן לראות ירידה בהוצאה הכספית ועלייה במס' המצטרפים החדשים לדף.

הקמפיין הקודם עלה 80$ הניב 43 מצטרפים חדשים שרק כ-20% מהם הצטרפו לרשימת התפוצה. והוא התקיים במשך חודשיים ימים.

הנה השוואת הקמפיינים

עלות מצטרף לרשימה

עלות ללייק

CTR

עלות לקליק(תשלום לפייסבוק)

מס' קליקים

משך הקמפיין

עלות כוללת

לייקים חדשים

1.5$

1$

0.058

(לכל המודעות)

0.4$!!!

115

30 יום

50$ 51
לא נבדק

1.9$

0.076(לכל המודעות)

0.4$!!!

177

60 יום

80$

43

קמפיין קודם

(מרץ-מאי 2011)

292

130$

94

-סה"כ

אז מהי הדרך לקמפיין מוצלח, ממוקד וזול בפייסבוק?

הנה השלבים והתובנות לשירותך –

ראשית, זוהי המודעה שצברה את הניקוד הגבוה ביותר בקמפיין הנוכחי.

 

 

המהלכים והתובנות להצלחה

  1. השלב הראשון, להגדיר מטרה בטרם יציאה לדרך. היעד שהצבתי לעצמי היה 50$, לפחות 50 לייקים ובעיקר רישום לרשימת התפוצה (להבדיל מקמפיין קודם). היינו, הלייק בדף הוא האמצעי להיכנס לרשימה שלי. והרי לאחר שמוגדרת מטרה מחצית מהעבודה נעשתה.

  2. ולכן, בטרם הועלה הקמפיין שודרגה מאוד בדף העסק לשונית הנחיתה "אהבתי מאוד". היא עוצבה באופן מקצועי יותר והושקעה חשיבה במסר השיווקי ובקופירייטינג המבוסס על תועלות ללקוח ושימת הלקוח במרכז.

 

  1. חלק אינטגרלי בקמפיין היה: קופירייטינג. חשיבה מאומצת על כתיבה שיווקית נכונה. יש לשים לב לכתיבת מסר שיווקי נכון, בכדי לעודד הצטרפות ועניין בדף. הקפדה על כתיבה שיווקית עתירת תועלות. חשיבה דרך העיניים של הלקוח הפוטנציאלי. מה חשוב לו? מה מעניין אותו? ולמה לו בכלל להטריד את עצמו בעוד לייק.

  1. כחלק משגרת הקמפיין, האצבע על הדופק ע"ב יומי. מעקב אחר הקמפיין ע"ב יומי בכדי לבחון את ה-CTR ולא לישון בעמידה בעוד המונה דופק. ממש לא שיגרת-הלכת!

  2. יציאה לקמפיין עם 2 מודעות שונות מלכתחילה. למעשה, כמעט זהות אך שונות בתמונה וטיפ טיפה במלל.

  3. ביטול מודעה בעלת נתונים פחות טובים במיידי (לאחר מס' ימים בהם הנתונים התייצבו) והעלאת מודעה אחרת במקומה. סה"כ רצו בקמפיין 2 מודעות במקביל כל משך הזמן.

  1. הנתונים הנבחרים של המודעה היו:

    1. היעד – הוא הדף בפייסבוק וכך גם הכתובת של הדף (URL).

    2. סוג המודעה: מודעות פייסבוק.

    3. גילאים מדויקים בטווח הגילאים של הקהל שלי (30-55).

    4. סה"כ המודעה פנתה לקהל יעד של 24,000 איש. מלכתחילה הוגדר 16,000 ולקראת סוף הקמפיין העליתי את המס'.

    5. בהתקשרויות נבחרה האופציה "שלא קשורים לדף שלי" – חבל לבזבז כסף.

    6. אך שהחברים שלהם קשורים לדף שלי. פייסבוק מאוד אוהב "התרשמויות חברתיות". היינו, שהמודעה מופיעה עם הכיתוב: "החברים שלך פלוני ואלמוני אוהבים את….".

    7. בדברים שאהבתי ותחומי עניין: נבחרו באופן מוקפד דפים קשורים בפייסבוק (עסקים, שיווק, פייסבוק וכד') היות ושם נמצא קהל יעד.

    8. בתקציב הפרסום הצעתי הרבה יותר ממה שפייסבוק הציע בהצעה המומלצת שלו. בפועל, המחיר היה הרבה יותר נמוך.

    9. התשלום שנבחר הוא עפ"י הקלקה (CPC).

והכי חשוב, דע שתמיד אפשר לשפר ולשדרג תוצאות בפייסבוק מעבר לקיים. חידוד נוסף, מיקוד נוסף וכד'. אני הצבתי לעצמי יעד של 50 לייקים, 50 דולר וחודש ימים. עמדתי בו.

אני מקווה שגם אתה תצליח ליצור לעצמך קמפיין זול וממוקד בעזרת המהלכים והתובנות ששיתפתי.

בהצלחה,

אסנת ברושי-חן, מנהלת קונספט.

פיתוח עסקי וליווי שיווקי.

שתפו והצטרפו אלינו:

הגיבו כאן:

2 thoughts on “שיפור קמפיין ממומן בפייסבוק

  1. מדהים אסנת, תודה,
    תודה לעמרי שמאפשר את החשיפה !!!!!!

    [Reply]

    אסנת ברושי-חן Reply:

    בכיף לנה. שיהיה לך בהצלחה בקמפיין שלך.
    אסנת.

    [Reply]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *