עסקים רבים נכשלים עוד לפני שהם יצאו לדרך! – כך תמנעו מהמלכודות.

מדוע עסקים בוחרים להכשל מראש

ליוויתי מאות עסקים באופן אישי, ומתוך כך למדתי את המקומות שבהם הם נכשלים עוד לפני שהם יצאו לדרך.

למה ואיפה הם נכשלים?

הרבה מאוד עסקים ממוקדים כל כך בשירות או במוצר שהם רוצים למכור, שהם עושים יותר מידי קיצורי דרך בשביל להגיע לרגע שבו הם ימכרו את המוצר שלהם.
בעוד עסקים מקצועיים מבינים שיש קיצורי דרך שלא כדאי לעשות.

מהם אותם קיצורי דרך שלא כדאי לעשות?

להמחשה ראו את השלבים הבודדים שעסקים רבים פועלים לפיהם בהשקת העסק שלהם או מוצר חדש:

לעומת תהליך יציאה לשוק עם עסק או מוצר כמו שהוא צריך להיות:

יציאה לשוק עם מוצר חדש - לפי הספר - Go To Market

אני חושב שמבט על ההבדלים בין שני התהליכים האלו מבהיר היטב את ההבדל התהומי שיהיה בתוצאות למי שילך בנתיב המקצועי, לעומת מי שהולך בנתיב החובבני ומהזורז.

בנתיב החובבני בעל העסק יוצא לדרך שמולו כל כך הרבה בורות שאליהם הוא עשוי ליפול בהמשך, ולגלות רק אחרי תקופה שזה פשוט לא עובד:

  • שהשוק לא רוצה את המוצר שלו
  • שהמתחרים עונים טוב יותר על הצורך של הלקוחות
  • שהוא לא פונה אל הקהל בצורה שמדברת אל ליבו ומניעה אותו לפעולה
  • שהמחיר שלו אינו רווחי עבורו או ריווחי אך יקר מידי ללקוחות
  • שאין לו תהליך שיווק נכון, או אין הוא משתמש בערוצי השיווק המתאימים
  • שאין לו תהליך מכירה מתאים
  • שאין לו דרך לעקוב אחר המדדים שהיו יכולים להראות לו אם הוא מתקדם למקום חיובי או נמצא בקפיצת ראש לתהום.

כל פערי הידע הזה נמצאים במסלול המהיר שבעלי עסקים רבים פועלים בהם.

אמנם המסלול המקצועי דורש הרבה יותר עבודה ומשאבים לפני שמתחילים למכור – אבל ללא ספק הוא יוביל לתוצאות הרבה הרבה יותר משמעותיות.
במקרה הזה – הדרך האיטית היא החכמה והבטוחה יותר להצלחה.

עד כאן להיום.

צריכים עזרה ליישם?
בואו נדבר.