מניפסט הוואטסאפ של עמרי ועובדי Face4biz


נכון נכון, וואסטאפ ומסנג׳ר הפכו את התקשורת לכל כך מהירה ונוחה.
 הנה אנחנו כותבים הודעה והופ, לא רק שהאדם השני רואה אותה מיד, אנחנו אפילו יודעים שהוא קרא אותה ויכולים לעבור לשבת בפינה חשוכה עד שהוא יגיב.
 (בעצם, לא במקרה שלי, ביטלתי את ההתראה על קריאת הודעות, ואני ממליץ לכם לעשות את זה גם).

למעשה, התקשורת הזאת כל כך מהירה ואיכותית שהיא מאפשרת לנו לעיתים להגביר את קצב העבודה שלנו, לעשות דברים בין רגע ולהגיע אל כולם באופן מהיר.

אבל, יש גם חסרונות מאוד גדולים בתקשורת של וואטסאפ.
היא מסיחה את הדעת.
למקבל אין שליטה על היכולת להחליט מתי היא תוציא אותו מריכוז.
ובעוד שאפשר להגיד – ״למה שלא תשים את הטלפון רחוק או על שקט, כשאתה לא רוצה שיפריעו לך״ – זה לא הפתרון כאשר אנחנו עדיין רוצים להיות זמינים לבני המשפחה שלנו, לחברים הקרובים, ו/או למקרים דחופים של לקוחות.
אתם יודעים שמחקרים מראים שלפעמים לוקח 20 דקות לחזור לריכוז אחרי שקפצה לנו הודעה מסיחה כלשהי?!
וריכוז זה אחד הדברים הכי יקרים בעסק שלי (וגם שלכם), כשאני עובד עם לקוח, או על פרוייקט של לקוח, חשוב לי שכל תשומת הלב תהיה נתונה רק לנושא עליו אנחנו עובדים, זה קריטי לעבודה איכותית ולהבאת תוצאות.
זאת הסיבה שאני מבקש מלקוחותינו להקפיד לעבוד איתנו באופן מסודר בתקשורת דרך המייל.
המייל, בניגוד לוואטסאפ, לא מייצר התראות כאשר הוא נכנס (דאגנו לכבות אותם בכל הערוצים) 
המייל, בניגוד לוואטסאפ מאפשר לנו לכתב את כל הנוגעים בדבר (עובדים נוספים, מערכת ניהול לקוחות).

ובעיקר – מאפשר לנו להחליט מתי לגשת אליו, כשאנחנו פנויים ולא באמצע משימה חשובה אחרת.

אחת כמה וכמה בשעות הפנאי

בעוד אין בעיה שתשלחו לי מיילים בכל שעה, שליחה של וואטסאפ בנושאי עבודה בשעות הערב אינה מקובלת, למרות שאני אוהב אותכם בתור אנשים, אני משתדל מאוד לא לעבוד בערב, ורוצה להתפנות בשעות האלו לזוגיות, ליצירה או אפילו לשינה.

כנ״ל לגבי שישי-שבת.

אתם מבינים, זה לא אתם, זה אני.
אתם יכולים להגיד – ״אין בעיה, אני שולח לך את ההודעה עכשיו ותחזור אלי כשאתה פנוי, זה לא דחוף לי.״
אבל זה לא עובד כך אצלי (או אצל רובינו), כי אם עכשיו באמצע ארוחת הערב קיבלתי ממכם הודעה – כעת יש לי על הצלחת, בנוסף לחביתה הטבעונית גם משימת עבודה נוספת ואדם שממתין לתשובה ממני.
גם אם אני יודע שאתם בסדר עם להמתין לתשובה, עדיין אני צריך לפנות את המשימה מהצלחת ולתייק לי אותה ביומן כדי שאזכור לחזור אליכם.
כל זה יכול להמנע על ידי שליחת מיילים.

אז מה כן לעשות?

תקשורת שוטפת סביב ענייני העבודה – נא הקפידו לעשות אותה דרך המייל, אנחנו מקפידים לענות על כל מייל שמגיע ממכם.
משברים, דברים דחופים, או השלמת מידע בזמן שאני עובד על דברים שלכם – אפשר לעשות גם דרך וואטסאפ.

רוצים להגיש ערעור על הכתוב?
תזמינו אותי לבירה ונשקול את זה.


3 תגובות על “מניפסט הוואטסאפ של עמרי ועובדי Face4biz”

  1. המייל טוב גם ליצירת תיעוד לתוכן ולזמן.
    גם דרך המייל אפשר לדעת אם המייל נפתח או לא. יש אפליקציה ייעודית שמאפשרת לדעת זאת, גם בלי מערכת להפצת מסרים שיווקיים.

  2. כמומחית למיילים עם רשימה של 60,000 נמענים, אני מסכימה אתך, עומרי. רק המייל מאפשר לשלוח ולקרוא מתי שנוח. כמובן, בתנאי שביטלנו את כל ההתראות המהבהבות והמצלצלות על הגעתו.
    ככלל, ביטלתי את כל ההתראות השתלטניות בפייסבוק, לינקדאין ומסנג׳ר, ולאחרונה גם בוואטספ. זה מאפשר לי להיכנס לכל הפלטפורמות בזמנים הקבועים שנוחים לי ולא בזמנים של לקוחותיי.
    וטיפ למייל: אם קראתי ולא הגבתי, אני מחזירה את המייל למצב ״לא נקרא״ כדי לחזור אליו בפעם הבאה.
    מאחלת לכם לקרוא כשמתאים לכם.

  3. עומרי, תענוג לקרוא שיש לפחות עוד “משוגע” אחד כמוני …
    הזדהתי עם כל מילה ולא רק שהזדהתי כך אני נוהגת בדיוק
    לצערי יש אבל …
    1. אנחנו מאוד מאוד מאוד חריגים בנוף עד כדי קיצוניות – הקמתי קבוצת כדורשת האמת “החרימו אותי על כך שהצהרתי שאני לא מתכוונת לנהל קבוצת ווטס אפ כי אני מנהלת הכל בקבוצת מייל במדויק. באמצעות מיילים
    מאמינה בפחות ברברת ויותר עשיה – הווטס אפ כבר מזמן הוצא מהקשרו הוא לא ישום למסרים קצרים אלא יישום שהורס לנו את איכות החיים שולחים שם חוזים ,קבצים ששוקלים טון , תמונות שסותמות את הזכרון וכן רובינו לא בדיוק חושבים מחוץ לעובדה שהטלפון נגיש אז בואו ונעביר את המסר אז זהו שלא …
    2. דוא”ל נועד בדיוק על מנת לאפשר לתעדף להעביר מסר מובנה , שמירת תעוד במקום מסודר וכן האפשרות לענות בקצב שלך (ולהבין כאשר בנושא כתוב דחוף …אז להענות במידי ) שהרי כל מה שנכנס לנייד שלנו נראה מיד אלא שמייל בניגוד לווטס אפ מחד מאפשר לשלוח דברים במסודר וגן גם בלי שגיאות כתיב (כי כשאתה כותב מייל אתה משתדל לחשוב וקורא לפני שליחה לעומת ווטס אפ ..)
    שורה תחתונה כאשת עסקים רצינית אני לא מתכוונת לשנות עמדה ,ההפך… ריכוז , מיקוד בלקוח וגם מיקוד עמודת חשיבה והכנה היא קריטית ולכן אם הנייד לא סגור – הסנכרון מנותק, נתונים לנייד לא מופעלים . פעם ב45 דקות קמה מהכסא עושה מתיחות מפעילה את המכשיר מציצה לראות אם העולם התמוטט או שניתן להחזיר הודעות איכותיות בזמן שפוי ולא בלילה ולא בחו”ל ולא בארוחה (הנייד בכלל רחוק מפינת האוכל ) …
    הפוסט הזה כל כך מדויק ונכון לשמירה על איזון בין עולם המסרים המתיש לבין העולם האמיתי שיש בו סדרי עדיפויות וזמן לכל …מקוה שעוד ועוד סביבינו יתחילו להפנים ולראות כמה חשוב להיו מאוזן ושפוי במקום מעודכן עצבני ומתוסכל על זה שאין זמן והחים מרוץ עכברים .תודה ועל הדרך דש לרומי .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *