Posted on

מניפסט הוואסטאפ של עמרי ועובדי Face4biz

נכון נכון, וואסטאפ ומסנג׳ר הפכו את התקשורת לכל כך מהירה ונוחה.
 הנה אנחנו כותבים הודעה והופ, לא רק שהאדם השני רואה אותה מיד, אנחנו אפילו יודעים שהוא קרא אותה ויכולים לעבור לשבת בפינה חשוכה עד שהוא יגיב.
 (בעצם, לא במקרה שלי, ביטלתי את ההתראה על קריאת הודעות, ואני ממליץ לכם לעשות את זה גם).

למעשה, התקשורת הזאת כל כך מהירה ואיכותית שהיא מאפשרת לנו לעיתים להגביר את קצב העבודה שלנו, לעשות דברים בין רגע ולהגיע אל כולם באופן מהיר.

אבל, יש גם חסרונות מאוד גדולים בתקשורת של וואטסאפ.
היא מסיחה את הדעת.
למקבל אין שליטה על היכולת להחליט מתי היא תוציא אותו מריכוז.
ובעוד שאפשר להגיד – ״למה שלא תשים את הטלפון רחוק או על שקט, כשאתה לא רוצה שיפריעו לך״ – זה לא הפתרון כאשר אנחנו עדיין רוצים להיות זמינים לבני המשפחה שלנו, לחברים הקרובים, ו/או למקרים דחופים של לקוחות.
אתם יודעים שמחקרים מראים שלפעמים לוקח 20 דקות לחזור לריכוז אחרי שקפצה לנו הודעה מסיחה כלשהי?!
וריכוז זה אחד הדברים הכי יקרים בעסק שלי (וגם שלכם), כשאני עובד עם לקוח, או על פרוייקט של לקוח, חשוב לי שכל תשומת הלב תהיה נתונה רק לנושא עליו אנחנו עובדים, זה קריטי לעבודה איכותית ולהבאת תוצאות.
זאת הסיבה שאני מבקש מלקוחותינו להקפיד לעבוד איתנו באופן מסודר בתקשורת דרך המייל.
המייל, בניגוד לוואטסאפ, לא מייצר התראות כאשר הוא נכנס (דאגנו לכבות אותם בכל הערוצים) 
המייל, בניגוד לוואטסאפ מאפשר לנו לכתב את כל הנוגעים בדבר (עובדים נוספים, מערכת ניהול לקוחות).

ובעיקר – מאפשר לנו להחליט מתי לגשת אליו, כשאנחנו פנויים ולא באמצע משימה חשובה אחרת.

אחת כמה וכמה בשעות הפנאי

בעוד אין בעיה שתשלחו לי מיילים בכל שעה, שליחה של וואטסאפ בנושאי עבודה בשעות הערב אינה מקובלת, למרות שאני אוהב אותכם בתור אנשים, אני משתדל מאוד לא לעבוד בערב, ורוצה להתפנות בשעות האלו לזוגיות, ליצירה או אפילו לשינה.

כנ״ל לגבי שישי-שבת.

אתם מבינים, זה לא אתם, זה אני.
אתם יכולים להגיד – ״אין בעיה, אני שולח לך את ההודעה עכשיו ותחזור אלי כשאתה פנוי, זה לא דחוף לי.״
אבל זה לא עובד כך אצלי, כי אם עכשיו באמצע ארוחת הערב קיבלתי ממכם הודעה – כעת יש לי על הצלחת, בנוסף לחביתה הטבעונית גם משימת עבודה נוספת ואדם שממתין לתשובה ממני.
גם אם אני יודע שאתם בסדר עם להמתין לתשובה, עדיין אני צריך לפנות את המשימה מהצלחת ולתייק לי אותה ביומן כדי שאזכור לחזור אליכם.
כל זה יכול להמנע על ידי שליחת מיילים.

אז מה כן לעשות?

תקשורת שוטפת סביב ענייני העבודה – נא הקפידו לעשות אותה דרך המייל, אנחנו מקפידים לענות על כל מייל שמגיע ממכם.
משברים, דברים דחופים, או השלמת מידע בזמן שאני עובד על דברים שלכם – אפשר לעשות גם דרך וואטסאפ.

רוצים להגיש ערעור על הכתוב?
תזמינו אותי לבירה ונשקול את זה.

שתפו והצטרפו אלינו:

הגיבו כאן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *